Informacje

PKN Orlen szuka producenta soków tłoczonych pod marką własną spółki i sprzedawanych na stacjach spółki / autor: Fratria / AS
PKN Orlen szuka producenta soków tłoczonych pod marką własną spółki i sprzedawanych na stacjach spółki / autor: Fratria / AS

Owocowy soczek spod dystrybutora paliw

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 25 lipca 2019, 20:07

  • Powiększ tekst

PKN Orlen ogłosił postępowanie dotyczące wyboru producenta soków owocowych, tłoczonych pod marką własną należącą do tej spółki i sprzedawanych na jej stacjach paliwowych. Oferty można składać do 5 sierpnia - poinformował płocki koncern w ogłoszeniu.

PKN Orlen chce nieustannie poprawiać swoją efektywność ekonomiczną oraz pozycję rynkową i obecnie rozpoczyna postępowanie zakupowe dotyczące wyboru producenta soków tłoczonych pod marką własną Orlen do odsprzedaży na stacjach paliw PKN Orlen” - oznajmił płocki koncern w opublikowanej dokumentacji.

Jak zapowiedział, spółka „planuje podpisanie umowy ramowej z oferentem wybranym w postępowaniu”. Koncern podał przy tym, iż „umowa tego typu obejmuje warunki zakupu i dostaw produktów„. W specyfikacji wyjaśnił, że postępowanie dotyczy soków w butelkach szklanych 330 ml o smaku jabłkowym, a także jabłko-wiśnia, jabłko-pomarańcza, jabłko-mięta, jabłko-marchewka i jabłko-gruszka.

PKN Orlen przypomniał w ogłoszeniu, że prowadzi sprzedaż produktów w kategorii soków na ponad 1200 własnych stacjach paliw.

Do głównych celów prowadzonego postępowania należą: dobór asortymentu zgodnie z potrzebami klientów stacji paliw PKN Orlen, przy uwzględnieniu dostępnej powierzchni sprzedażowej, aktywne zarządzanie kategorią dzięki bezpośredniej współpracy z producentem towarów sprzedawanych na stacjach PKN Orlen, zwiększanie sprzedaży” - podkreśliła spółka.

W lipcu 2018 r. PKN Orlen uruchomił program „Pij polskie soki”, rozszerzając sprzedaż soków owocowych od producentów z Polski na całą swą sieć stacji paliwowych w Polsce. Koncern informował wtedy, że jest to projekt będący odpowiedzią na potrzeby konsumentów, a zarazem wspierający polskich sadowników, także „lokalne, często rodzinne firmy przetwórcze”. „W wyniku podjętych działań zakup soków owocowych przez PKN Orlen od polskich producentów zwiększy się o 150 proc.” - podawała spółka.

PKN Orlen informował wówczas, że w ramach programu pilotażowego, polskie soki znajdowały się w ofercie 200 jego stacji paliwowych, a rozpoczęty oficjalnie program „Pij polskie soki” zakłada „znaczące zwiększenie ich dostępności”. Spółka zapowiadała, iż w ramach programu do dyspozycji klientów dostępne będą soki polskich firm, takich jak Bracia Sadownicy, Maspex, Owocowe Smaki (marka Agrestada), Sad Sandomierski oraz Sok z gór.

PAP, sek

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych