Informacje

Cyberbezpieczeństwo - potrzebny jeden spójny parasol

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 4 listopada 2019, 13:27

    Aktualizacja: 4 listopada 2019, 14:05

  • Powiększ tekst

Cisco ocenia, że rynek cyberbezpieczeństwa powinien się skonsolidować, poinformował ISBnews dyrektor generalny Cisco Systems Poland Przemysław Kania.

Jedną z wad rynku cyberbezpieczeństwa jest fakt, że jest on niesamowicie rozdrobniony. Jest mnóstwo małych firm, które robią fajne rzeczy, ale w wąskiej skali. Jeśli ktoś prowadzi firmę i jest CIO, to dla niego wybór oferty w tym zakresie jest bardzo skomplikowany. To musi się skonsolidować, musi być kilku graczy, którzy po prostu stosując najlepsze praktyki i sprawdzone rozwiązania zapewnią ok. 90 proc. bezpieczeństwa systemu - powiedział ISBnews Kania podczas V Europejskiego Forum Cyberbezpieczeństwa CYBERSEC CEE.

Wskazał, że w segmencie data center czy edge computing sytuacja rynkowa i ofertowa jest klarowna.

Zdaniem szefa Cisco, CIO (Chief Information Officer), podejmując dobre decyzje, jest w stanie zrealizować konieczne inwestycje. Natomiast w cyberbezpieczeństwie jest inaczej.

To się musi zmienić i skonsolidować, aby powstał jeden spójny parasol. Naszym zdaniem, bezpieczna, wykrywająca i reagująca na ataki sieć może być kluczowym elementem architektury cyberbezpieczeństwa, gdyż widzi wszystko i dotyka wszelkich elementów systemu - stwierdził Kania.

Cisco jest największym na świecie dostawcą rozwiązań bezpieczeństwa. Firma posiada również najszersze portfolio rozwiązań cyberbezpieczeństwa, które łączy w spójną i skuteczną architekturę. W 2016 roku firma otworzyła w Polsce swoje jedyne w Europie i jedno z trzech na świecie Centrum Operacji Bezpieczeństwa (Security Operations Center, SOC), działające w ramach centrum usług Cisco Global Services Center w Krakowie, które świadczy zaawansowane usługi bezpieczeństwa na rzecz największych globalnych firm.

ak, ISBnews

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych