Informacje

Paczka świąteczna / autor: Pixabay.com
Paczka świąteczna / autor: Pixabay.com

Poczta Polska bije rekordy. Wysyła po 2,5 mln paczek tygodniowo

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 5 grudnia 2019, 12:00

  • 0
  • Powiększ tekst

Poczta Polska pobiła ubiegłoroczny rekord, wysyłając w drugiej połowie listopada po 2,5 mln paczek tygodniowo - poinformowała w czwartek spółka. Dodała, że aby sprostać oczekiwaniom klientów, zatrudniła dodatkowo 1300 osób i nadal prowadzi rekrutacje.

Jak poinformowano, w drugiej połowie listopada Poczta Polska obsłużyła 5 mln paczek, po 2,5 mln tygodniowo. Zaznaczono, że to więcej niż w najbardziej pracowitym tygodniu grudnia 2018 roku, a w porównaniu ze zwykłym okresem, jest to o 50 proc. więcej. Najwyższe wyniki zanotowano w pocztowych sortowniach w Zabrzu, Lublinie, Warszawie i Wrocławiu.

Kluczowe okazały się dni po Czarnym Piątku. W poniedziałek (2.12) - jak informuje Poczta - klienci nadali rekordowo 650 tys. paczek. Największy wzrost przesyłek odnotowano w Zabrzu, wysoką dynamikę wzrostową zaobserwowano również w sortowni lubelskiej, warszawskiej i we wrocławskiej.

Dane z listopada pokazują, że w tym roku Polacy zrobią w internetowych sklepach olbrzymie zakupy. Spodziewamy się, że w grudniu nadanych zostanie nawet o 70 proc. więcej paczek tygodniowo niż poza szczytem świątecznym. Dodatkowo z roku na rok rośnie liczba klientów e-sklepów. Rekordowe wzrosty, które odnotowaliśmy w listopadzie mogą świadczyć o tym, że Polacy nie odkładają zakupów na ostatnią chwilę, ale z pewnym wyprzedzeniem szykują się do świąt lub, że po prostu kupują dużo więcej. Na dokładną analizę przyjdzie czas po świętach - mówi cytowana w informacji, rzecznik prasowy Poczty Polskiej Justyna Siwek.

Dodała, że aby sprostać oczekiwaniom klientów, Poczta Polska zatrudniła już dodatkowo 1300 osób i nadal prowadzi rekrutacje.

Zatrudnienie mogą znaleźć osoby, które chcą dorobić na święta lub szukają stałego miejsca pracy - podkreśla Justyna Siwek.

Jak czytamy, coraz większą popularnością wśród klientów Poczty Polskiej cieszy się możliwość odebrania przesyłki w punkcie odbioru. Klient sam decyduje, kiedy i gdzie zgłosi się po swoje zakupy. W całej Polsce Poczta razem z partnerami (sklepy Żabka, stacje PKN Orlen, kioski i saloniki prasowe RUCH) udostępnia ok. 12 tys. takich miejsc oraz 200 automatów paczkowych zlokalizowanych w marketach Biedronka i placówkach pocztowych.

Powiązane tematy

Komentarze