Obajtek: Efekt Kubicy? Wartość reklamowa ponad 110 mln zł
Dzięki obecności Orlenu w Formule 1, marka Orlen była widoczna w globalnych transmisjach przez ponad 250 godzin, a wartość reklamowa przekroczyła 110 mln zł - poinformował w poniedziałek na Twitterze prezes Orlenu Daniel Obajtek
Pierwszy sezon obecności Orlen w Formule 1 za nami, w oczekiwaniu na nowy rok i nowe wyzwania dzielimy się wynikami mediowymi. W 2019 r. marka Orlen była widoczna w globalnych transmisjach TV przez ponad 250 godz., o wartości reklamowej przekraczającej 110 mln zł - napisał Obajtek.
Z załączonej przez szefa Olrenu grafiki wynika ponadto, że największą wartość reklamową wygenerowało dla spółki Grand Prix Niemiec, bo 26 mln zł. Podczas tego wyścigu Kubica zajął najwyższe w sezonie 10. miejsce. Na dwóch kolejnych miejscach znalazły się: GP Włoch 13,3 mln zł oraz GP Wielkiej Brytanii - 13 mln zł.
Jak dodano, efekt Kubicy i sponsoringu polskiego kierowcy przez Orlen spowodował, że marka Orlenu była widoczna w globalnych transmisjach telewizyjnych przez 250 godzin. Sześciokrotnie zwiększyła się też widownia F1 w Polsce.
W grudniu Robert Kubica brał udział w testach zespołu BMW, przygotowującego się do startu w serii wyścigowej DTM (Deutsche Tourenwagen Masters).
Polak po nieudanym tegorocznym sezonie w F1 rozstał się z brytyjskim zespołem Williams, dla którego w 2019 roku zdobył jeden punkt. W nadchodzącym sezonie Kubica być może będzie kierowcą testowym w jednej z ekip F1, ale także chce się nadal ścigać w innej serii wyścigowej. Jak sam mówił, pod uwagę brał właśnie DTM.
PAP, mw