OFE będą się reklamować choć nie mogą. Znalazły sposób jak obejść rządowy zakaz
Rząd zakazuje reklam OFE, a tymczasem operatorzy funduszy - Powszechne Towarzystwa Emerytalne przygotowują kampanię, która będzie niczym innym jak ich reklamą - informuje Onet.pl.
Cała kampania jest przygotowana na zlecenie Powszechnych Towarzystw Emerytalnych przez Konfederację Lewiatan. Jak pisze portal kreacje mają mieć charakter edukacyjny i dotyczą dwufilarowego obowiązkowego systemu emerytalnego. Pierwsze reklamy pojawią się już 4 listopada, a cała kampania potrwa do 15 grudnia. Spoty emitowane będą w TVP, TVN i Polsacie oraz w kanałach tematycznych. Kampania telewizyjna wsparta będzie działaniami w internecie.
Tymczasem na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej jest informacja mówiąca o wprowadzeniu zakazu „działalności polegającej na publikacji i emisji reklam dotyczących otwartych funduszy”. Za jego złamanie mają grozić dwa lata więzienia lub grzywna w wysokości miliona złotych. Zakaz ma obowiązywać od 31 stycznia 2014 roku.
Zapytana przez Onet.pl Joanna Zaręba, dyrektor departamentu komunikacji Konfederacji Lewiatan o planowaną kampanię wyjaśniła, że pomysł kampanii edukacyjnej pojawił się już jakiś czas temu i nie był związany z projektem resortu pracy opublikowanym ok. dwóch tygodni temu.
Źródło: Onet.pl/Opr. Jas