Informacje

Newsweek i Sieci / autor: Fratria
Newsweek i Sieci / autor: Fratria

Sprytna kampania piwa w "Sieci" i "Newsweeku"

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 19 kwietnia 2021, 22:31

  • Powiększ tekst

Kompania Piwowarska wykupiła przestrzeń reklamową w konkurencyjnych tygodnikach „Newsweek” i „Sieci” (tygodnik „Sieci” według Instytut Monitorowania Mediów, IMM był liderem rankingu tygodników opiniotwórczych w Polsce w marcu - red.) i opublikowała w każdym z nich połowę reklamy. Po złączeniu reklam odbiorca widzi całość - dłonie stukające się butelkami z imionami: Paweł i Gaweł

Newsweek i Sieci, reklama Tyskie / autor: Fratria
Newsweek i Sieci, reklama Tyskie / autor: Fratria

Jak podaje portal WirtualneMedia.pl, Tyskie (Kompania Piwowarska), w ramach platformy Przejdźmy na TY, realizuje strategię mającą na celu szukanie wspólnego mianownika pomimo pozornych głębokich różnic, które polaryzują Polaków. Po przekonaniu Marcina Najmana i Krzysztofa Stanowskiego, że warto zażegnać konflikt i przejść na Ty, postanowiło zwrócić uwagę twórców i czytelników tygodników o tematyce polityczno-społecznej, które są odpowiedzialne za kształtowanie opinii publicznej. W nowej reklamie prasowej, Tyskie chce zwrócić uwagę, że „Więcej nas łączy niż dzieli” - czytamy. 

Lekko prowokujące obie redakcje reklamy w „Newsweeku” i „Sieci” ukazały się w wydaniach tygodników dostępnych na rynku od poniedziałku 19 kwietnia.

  • W Tyskim wierzymy, że żeby dojść do kompromisu trzeba najpierw przejść na TY. Bardzo nam zależało, żeby zaadresować nasze działania do czytelników tygodników opinii, które odgrywają wielką rolę w kształtowaniu dyskursu publicznego. Mam nadzieję, że nasza delikatnie humorystyczna i łagodna kreacja chociaż trochę rozładuje napięcie między czytelnikami i twórcami tych mediów. Wierzymy w metodę małych kroków i traktujemy każde takie działanie jak pierwszy krok na drodze do złagodzenia społecznego sporu, w którym wszyscy, w różnym natężeniu, bierzemy udział - mówi Paweł Drubkowski, brand manager marki Tyskie ma łamach WirtualnychMediów.

Za pomysł, realizację i komunikację akcji odpowiada Huta 19 im. Joachima Fersengelda. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Zenith Media.

Poza wszystkim sam pomysł i kreatywność chyba trzeba docenić. Reklama prasowa w Polsce od dawna nie widziała tak ciekawego pomysłu. Na pewno nie takiej próby, jak poniższe przykłady.

Na Zachodzie mistrzami łączenia napięć zaciekłej konkurencji między markami od lat są np. BMW i Mercedes (gdzie Mercedes składał BMW urodzinowe życzenia z okazji ich 100 lat współzawodnictwa, jednak ciut złośliwie zaznaczając, że wcześniejsze 30 lat bez BMW na rynku było dość nudne), McDonalds i Burger King (spojone dość obscenicznie pocałunkiem z okazji wspierania akcji LGBT), czy Volvo i Audi („Macie dość niemieckiego techno? Przerzućcie się na szwedzki metal!”).

BMW i Mercedes - reklama urodzinowa
BMW i Mercedes - reklama urodzinowa

Volvo - reklama
Volvo - reklama „muzyka”

Różnica jest „tylko” taka, że te marki robią to dla zabawy i ścierają się tylko w ramach rynkowej konkurencji i sportu, nie na płaszczyźnie wartości i idei. Niemniej, pomysł na pewno ciekawy i oryginalny.

WirtualneMedia.pl, mw

CZYTAJ TEŻ: „Sieci” najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w marcu

CZYTAJ TEŻ: W tygodniku „Sieci”: Co jest na Nowaka?

CZYTAJ TEŻ: Fundusze sprzątną młodym mieszkania, a żona szukać będzie rolnika

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych