Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria

Warszawa nie chce reklamować Polskiego Ładu. "Dwuznacznie etyczne"

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 7 grudnia 2021, 15:30

  • Powiększ tekst

Bank Gospodarstwa Krajowego zlecił kampanię promującą Polski Ład w Warszawie. Stołeczni urzędnicy nie wyrażają jednak na to zgody

Miejskie autobusy miały być oklejone napisem na niebieskim tle: „Miasto stołeczne Warszawa otrzymało 149 000 000 zł. Po prostu inwestujemy w Polskę! Polski Ład” - informuje Radio ZET.

Decyzję tłumaczy rzeczniczka prasowa stołecznego ratusza.

Kodeks Etyki Reklamy jasno zaś określa, że reklama nie może wprowadzać w błąd, chroni również przed nieetycznym i nieuczciwym przekazem. Ponadto jeśli treść reklamy budzi jakiekolwiek wątpliwości pracowników działu sprzedaży MZA, są one wysyłane do akceptacji ZTM - tłumaczy Monika Beuth-Lutyk.

Od października na miejskich nośnikach informacyjnych (w tym ekranach pojazdów komunikacji publicznej) emitowana była/jest kampania informacyjna Warszawy, prezentująca rzetelną wiedzę o ograniczeniach w finansowaniu zadań własnych Warszawy, w tym zagrożeniu radykalnymi cięciami w miejskim budżecie wskutek obniżenia dochodów po wejściu w życie tzw. Polskiego Ładu. Informacje prezentowane w tej miejskiej kampanii stoją w całkowitej sprzeczności z treściami proponowanymi przez BGK - dodała.

Czytaj też: Krytyka władz Warszawy. Tym razem za świąteczny plakat

Radio ZET, TVN 24/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych