Warszawa nie chce reklamować Polskiego Ładu. "Dwuznacznie etyczne"
Bank Gospodarstwa Krajowego zlecił kampanię promującą Polski Ład w Warszawie. Stołeczni urzędnicy nie wyrażają jednak na to zgody
Miejskie autobusy miały być oklejone napisem na niebieskim tle: „Miasto stołeczne Warszawa otrzymało 149 000 000 zł. Po prostu inwestujemy w Polskę! Polski Ład” - informuje Radio ZET.
Decyzję tłumaczy rzeczniczka prasowa stołecznego ratusza.
Kodeks Etyki Reklamy jasno zaś określa, że reklama nie może wprowadzać w błąd, chroni również przed nieetycznym i nieuczciwym przekazem. Ponadto jeśli treść reklamy budzi jakiekolwiek wątpliwości pracowników działu sprzedaży MZA, są one wysyłane do akceptacji ZTM - tłumaczy Monika Beuth-Lutyk.
Od października na miejskich nośnikach informacyjnych (w tym ekranach pojazdów komunikacji publicznej) emitowana była/jest kampania informacyjna Warszawy, prezentująca rzetelną wiedzę o ograniczeniach w finansowaniu zadań własnych Warszawy, w tym zagrożeniu radykalnymi cięciami w miejskim budżecie wskutek obniżenia dochodów po wejściu w życie tzw. Polskiego Ładu. Informacje prezentowane w tej miejskiej kampanii stoją w całkowitej sprzeczności z treściami proponowanymi przez BGK - dodała.
Czytaj też: Krytyka władz Warszawy. Tym razem za świąteczny plakat
Radio ZET, TVN 24/KG