Informacje

Siedziba NFOŚiGW / autor: Wikipedia.org
Siedziba NFOŚiGW / autor: Wikipedia.org

NFOŚiGW wspiera kolejny pomysł tarnowskiego MPEC-u

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 czerwca 2020, 21:30

  • Powiększ tekst

Ponad 165 mln zł przekaże Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na budowę instalacji kogeneracyjnej produkującej energię z odpadów w Tarnowie - poinformował p.o. prezesa Funduszu Dominik Bąk.

Konsekwentnie wspieramy rozwój nowoczesnego systemu ciepłowniczego w Tarnowie, który od wielu lat jest skutecznym narzędziem w walce ze smogiem w Małopolsce - powiedział Bąk cytowany w komunikacie NFOŚiGW.

Dodał, że Fundusz przeznaczy ponad 165 mln zł na budowę instalacji kogeneracyjnej produkującej energię z odpadów.

Tarnowska miejska sieć ciepłownicza, m.in. dzięki wsparciu Narodowego Funduszu, jest jednym z najnowocześniejszych systemów przesyłu i dystrybucji ciepła w Polsce - zaznaczył szef Funduszu.

Jak wyjaśniono, inwestycja w Tarnowie kosztować będzie w sumie 200 mln zł i zapewni ok. 30 proc. zapotrzebowania miasta na ciepło. Budowa eko-spalarni pre RDF (ang. Refused Derived Fuel) zastąpi obecnie eksploatowane źródła węglowe. Ma mieć ona wydajność 40 tys. ton przetwarzanego paliwa odnawialnego rocznie (tzw. RDF) wytworzonego z lokalnych odpadów komunalnych.

Fundusz dodał, że wykorzystanie śmieci w instalacji pozwoli ograniczyć ilość odpadów składowanych na wysypiskach o ponad 34,5 tys. ton rocznie. Rocznie ma produkować ponad 297 tys. GJ energii cieplnej i ok. 12 tys. MWh energii elektrycznej.

Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Tarnowie zaopatruje w ciepło ponad 80 tys. mieszkańców Tarnowa, Niedomic i Żabna oraz kilkadziesiąt dużych przedsiębiorstw i instytucji publicznych.

Jednym z trzech akcjonariuszy spółki jest NFOŚiGW, który posiada 39,3 proc. udziałów.

Czytaj też: „Czyste Powietrze”: ruszają e-wnioski bez wychodzenia z domu

PAP/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych