Informacje

minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak / autor: twitter.com/MFIPR_GOV_PL
minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak / autor: twitter.com/MFIPR_GOV_PL

MFiPR podał datę zakończenia prac na kolejowej "zakopiance"

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 27 sierpnia 2020, 17:25

    Aktualizacja: 27 sierpnia 2020, 17:28

  • Powiększ tekst

Zakończenie prac na kolejowej „zakopiance” planowane jest w 2023 r. - poinformowało w czwartek Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Komisja Europejska zatwierdziła 715 mln zł dofinansowania na modernizację ok. 117-kilometrowego odcinka - dodano

Jak wskazał resort, modernizacja dotyczy odcinka Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.

Decyzja Komisji oznacza, że finansowanie jest pewne. Takie decyzje są wydawane w przypadku największych inwestycji współfinansowanych z UE. To efekt rzetelnej pracy nad inwestycją – powiedziała cytowana w komunikacie minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Całkowity koszt inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA to prawie 1,5 miliarda złotych, w tym dofinansowanie UE z Programu Infrastruktura i Środowisko wyniesie ponad 715 milionów złotych. Za te pieniądze - jak czytamy - przebudowanych lub zmodernizowanych zostanie prawie 117 kilometrów linii kolejowych oraz 36 przystanków i stacji kolejowych, 16 mostów oraz dwa wiadukty kolejowe. Zaznaczono, że przeprowadzone prace pozwolą w przyszłości na wdrożenie europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS).

Wskazano, że po realizacji inwestycji dopuszczalna maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich na liniach 97 i 98 będzie wynosić 100 km/h, a na linii 99 – 120 km/h, natomiast dla pociągów towarowych maksymalna prędkość będzie wynosić 80 km/h. Zakończenie projektu jest planowane w 2023 roku.

Jak podkreśla MFiPR, jest to 106. decyzja KE dla dużego projektu w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko – największego programu finansowanego z funduszy unijnych na lata 2014-2020 w Polsce. W ubiegłym tygodniu KE powiedziała „tak” dla finansowania 42-kilometrowego odcinka S19.

Czytaj też: Pieszy? Precz z chodnika!

PAP/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych