Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com

To będzie rewolucja na rynku słodyczy

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 15 października 2020, 15:10

  • Powiększ tekst

Manufaktura Czekolady Chocolate Story, tworzy pierwszą wegańską, a zarazem mleczną tabliczkę

Pod szyldem nowej spółki o nazwie Las Vegan’s znajdą się produkty wegańskie z wykorzystaniem tylko naturalnych surowców pochodzących z rolnictwa ekologicznego. To jednak nie wszystko, będzie to pierwsza czekolada, w której tradycyjne sreberko owijające przysmak zostanie zastąpione ekologicznym opakowaniem papierowym.

Polacy to kraj z największym rynkiem czekolady w Europie Środkowo-Wschodniej, którego wartość we wrześniu 2019 r. wyniosła blisko 7,2 mld zł.

Według GUS i wyliczeń serwisu portalspozywczy.pl wynika, że jej produkcja (łącznie z czekoladą białą) wyniosła w sierpniu 2020 roku 26,2 tys. ton i była wyższa o 7,1 proc. niż rok wcześniej. W ciągu ośmiu miesięcy 2020 roku produkcja czekolady wzrosła o 6,1 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wyniosła 191 tys. ton. Jednocześnie zaledwie 5 proc. wszystkich nowych słodyczy, które pojawiły się na rynku między 2015 a 2019 rokiem, to produkty wegańskie. Trend ten chce zmienić Manufaktura Czekolady Chocolate Story.

Manufaktura Czekolady Chocolate Story powstała w 2009 roku z inicjatywy dwójki informatyków – Krzysztofa Stypułkowskiego i Tomasza Sienkiewicza, którzy zdecydowali się rzucić pracę w korporacji i stworzyć pierwszą w Polsce manufakturę czekolady. W 2017 roku jako współwłaściciel i członek zarządu dołączył do nich Marcin Parzyszek, doświadczony manager z 20-letnim stażem pracy na rynku słodyczy.

Z roku na rok rośnie grono osób zainteresowanych rzemieślniczymi wyrobami. To efekt zmiany oczekiwań konsumentów, dla których jakość, skład i produkcja staje się coraz ważniejsza i są w stanie zapłacić więcej za produkt z tzw. czystym składem. Przybywa także osób dbających o zdrowie. Sondaż przeprowadzony przez agencję Inquiry nt. odżywiania pokazał, że dla 83 proc. zapytanych osób istotne jest działanie prozdrowotne produktu – mówi Krzysztof Stypułkowski, współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story i członek rady nadzorczej Las Vegan’s SA.

Dobra kondycja Manufaktury Czekolady Chocolate Story, obserwacja trendów żywieniowych i zdobywane przez lata doświadczenie skłoniły firmę do podjęcia wyzwania – wprowadzenia na rynek pierwszych wegańskich, mlecznych czekolad polskiej produkcji.

Pomysł na stworzenie w 100 proc. wegańskiej marki kiełkował w nas od dawna. Jest on wynikiem obserwacji trendów i zachowań konsumentów, a także naszych własnych – cała nasza trójka od dłuższego czasu jest na diecie wegetariańskiej – mówi Tomasz Sienkiewicz, współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story i członek rady nadzorczej Las Vegan’s SA. Już 1 mln Polaków to wegetarianie i weganie, zaś aż 2 mln planuje przejść na taką dietę. Ponadto 43 proc. Polaków przyznaje, że nie rezygnując ze spożycia mięsa całkowicie, mocno je ogranicza. Równie ważny jest fakt, że niemal 12 proc. Polaków nie pije mleka i nie je produktów mlecznych oraz niemal tyle samo nie je jaj i produktów jajecznych. – Zauważyliśmy, że na rynku brakuje mlecznych czekolad wegańskich, które mają nie tylko dobry skład, ale są także smaczne, a przy tym wpisują się w trendy ekologiczne. Chcemy wypełnić lukę na rozwijającym się rynku słodyczy i produktów wegańskich – dodaje.

Czytaj też: Czekolada ratunkiem podczas kwarantanny!

Mat.Pras./KG

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.