Informacje

„Naprawiamy czy wyrzucamy?" Raport o zwyczajach Polaków

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 10 grudnia 2020, 16:00

  • 0
  • Powiększ tekst

Zaledwie 30 proc. uczestników badania uważa, że warto naprawiać sprzęt RTV/AGD – wynika z raportu „Naprawiamy czy wyrzucamy”. Dokument przygotowany przez TAURON to pigułka informacji na temat postaw Polaków dotyczących zakupu nowego sprzętu RTV/AGD, naprawy urządzeń w przypadku awarii, a także postępowania w przypadku starych urządzeń nadających się do wyrzucenia

Cały raport dostępny jest na stronie tauron.pl/serwisanci i został opracowany na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie TAURONA przez Instytut Badawczy IPC.

Autorzy badania sprawdzili między innymi co respondenci robią z zepsutymi urządzeniami, których nie da się naprawić. 36,5% badanych przyznało, że przechowuje w swoich domach taki sprzęt i nie naprawia go. Najczęściej elektroodpady przechowują osoby ze skrajnych grup wiekowych – osoby młode (24-34 lat) oraz starsze (powyżej 65. roku życia). Najczęstszym powodem przechowywania zepsutego sprzętu jest poczucie, że „kiedyś może się przydać”.

Zamówiliśmy ten raport, aby poznać opinie Polaków, w tym także naszych klientów, m.in. na temat zakupu nowych urządzeń i ich naprawy w przypadku awarii. Wyniki raportu potwierdziły, że ścieżka, którą idziemy konsekwentnie od lat jest słuszna. Chcemy przekonać naszych klientów, do tego by naprawiali, a nie wyrzucali zepsuty sprzęt. W ten sposób każdy z nas może w swoim domu zrobić swój mały zielony zwrot, czyli zwiększyć dbałość o środowisko naturalne - tłumaczy Rafał Soja, prezes zarządu TAURON Sprzedaż.

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie TAURONA zapytano respondentów o to, czy w przypadku awarii warto naprawiać sprzęt RTV/AGD. Twierdzącą odpowiedź udzieliła 1/3 pytanych. Badani wskazali, że w przypadku awarii sprzętu fachowców najczęściej szukają w internecie, ale zdecydowana większość 76,9% przyznała, że nie ma dużego zaufania do takich specjalistów.

Systematycznie rozwijamy nasze usługi serwisowe, dzięki temu nasi klienci mają dostęp do sprawdzonych i rzetelnych fachowców. Ponadto prowadzimy działania, które mają na celu uświadamianie, że naprawa może być opłacalna – jak pokazał raport, wielu Polaków nie wie, czy warto rozważać naprawę w przypadku awarii – dodaje prezes TAURON Sprzedaż.

TAURON od lat rozbudowuje wachlarz usług, które świadczą fachowcy z różnych dziedzin. Do domów i firm klientów zawitał najpierw Elektryk 24H, który pomagał w usuwaniu awarii instalacji wewnętrznych. Potem pojawiły się usługi napraw sprzętów RTV, AGD a także Serwisant 24H. Dziś usługi obejmują także naprawę sprzętu i instalacji gazowej oraz wsparcie szklarza, ślusarza czy hydraulika. Klienci TAURONA dodatkowo mogą skorzystać z oferty Zdrowie 24H oraz Serwisant komputerowy 24H.

Jak często Polacy kupują nowy sprzęt

Z badań wynika, że niemal 60 proc. respondentów na zakupy nowych urządzeń RTV/AGD wydała w ciągu 24 miesięcy kwotę ponad 2000 zł. Najczęściej wskazywanym powodem zakupu urządzeń była chęć posiadania nowszych modeli sprzętu – mimo, że w domu posiadamy już takie urządzenie.

Najwięcej na zakupy nowych urządzeń wydają osoby w średnim wieku (35-44 lat), a najmniej seniorzy. Najczęściej kupowanym urządzeniem jest telewizor, ponad 57% badanych zdeklarowało, że w ostatnich 24 miesiącach kupiło takie urządzenie.

Raport opracowany został na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie TAURONA. Wzięło w nim udział 1000 badanych z całego kraju. Raport podzielony został na trzy obszary: Zakup nowego sprzętu, Awarie i naprawy oraz Elektrośmieci.

Czytaj też: Ten sektor najszybciej odrabia straty. To nasz eksportowy hit

Tauron/KG

Powiązane tematy

Komentarze