Powstaje "Orlen w Ruchu". Obajtek: Idziemy w pozapaliwowe formaty
- Stworzenie marki od podstaw trwałoby zdecydowanie dłużej. Dziś czas jest podstawową rzeczą. Dlatego tworzymy na bazie Ruchu i Orlenu, byśmy zdecydowanie szybciej się rozwijali. Dziś ogłaszamy nową markę - zapowiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Podczas konferencji prasowej przedstawiciele Orlenu i Ruchu zaprezentowali nowy projekt „Orlen w Ruchu”
Ruch posiada wiele punktów sprzedaży. Częściowo są to bardzo dobre lokalizacje. W związku z tym musimy wykorzystać potencjał i doświadczenie drugiej firmy, by jeszcze szybciej się rozwijać - mówił Obajtek.
W tym roku powstanie 40 punktów pod wspólną marką Orlen i Ruchu. Planujemy docelowo 900 punktów w ciągu pięciu lat. Będą mieć markę Orlen w Ruchu. Łączymy profesjonalność Orlenu, naszą gastronomię z profesjonalnością Ruchu. Bardzo mocno będziemy również inwestować w usługi kurierski - podkreślił prezes PKN Orlen.
Jak dodał Obajtek, docelowo w ciągu 5 lat punktów pod marką Orlen w Ruchu ma powstać 900.
Detal dla Orlenu jest bardzo ważnym pionem uzyskiwania dochodów i z roku na rok uzyskuje coraz lepsze wyniki - stwierdził Obajtek na konferencji prasowej.
Przypomniał, że EBITDA dla segmentu wyniosła 3 mld zł w 2019 r., a w 2020 r. już 3,3 mld zł.
Nowa marka „Orlen w Ruchu” to trzy nowe formaty detaliczne, które przeznaczone są dla klienta w drodze, poruszającego się po mieście środkami komunikacji miejskiej - podkreśliła z kolei członkini zarządu PKN Orlen Patrycja Klarecka - Chcielibyśmy także wejść w format większy, około sześćdziesięciometrowy, który będzie również opierał się na naszej doskonałej ofercie gastronomicznej, ale i ofercie sklepowej. Uzupełnieniem tych dwóch formatów będą tzw. kąciki kawowe, które będziemy chcieli postawić w miejscach o wysokim natężeniu ruchu.
Półtora roku temu zarząd Orlenu podjął decyzję, by zainwestować w Ruch. Dzięki temu dziś Ruch ma szansę, by odbudować swoją pozycję rynkową i stać się wiarygodną i stabilną firmą. Wejściowe nowego inwestora to nowa historia dla ponad stuletniej firmy i ogromne wyzwania. To co Państwo widzicie, to jedna z propozycji nowych formatów na odpowiedzi i potrzeby rynku oraz na to jak zachowuje się dzisiaj klient. To też odpowiedź na to, jak naszą rzeczywistość zmieniła sytuacja pandemiczna - dodał Piotr Regulski, prezes zarządu Ruch.
Wcześniej koncern zapowiadał, że Ruch z Grupy PKN Orlen będzie chciał od 2021 r. wprowadzać nowe formaty sklepów.
Obajtek potwierdził także, że spółka zainwestuje w usługi kurierskie. Powstanie tzw. usługa „Orlen Paczka”. Dodatkowo koncern chce uruchomić w tym roku 5,5 tys. punktów odbioru paczek, a 10 tys. - w ciągu 5 lat.
Orlen będzie rozwijał kolportaż prasy.
Orlen nie schodzi z kolportażu prasy. Orlen będzie rozwijał kolportaż prasy, ale to wymaga pewnego procesu optymalizacji, łączenia kolportażu, pewnej wspólnej logistyki, tak byśmy mogli to zoptymalizować - powiedział na konferencji prasowej Obajtek.
Czytaj też: Inwestycje popłacają. Bardzo solidne wyniki Orlenu
KG