Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Google
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Google

Bądź #jednązwielu w biznesie

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 8 marca 2021, 21:00

  • Powiększ tekst

Niedawno wprowadzony w Polsce nowy atrybut w Google Moja Firma pozwala wyróżnić się w wyszukiwarce i na Mapach Google biznesom prowadzonym przez kobiety. Z okazji Dnia Kobiet, Google chce pokazać siłę i potencjał, jakie tkwią w tych firmach. W ramach akcji #jednazwielu zachęca przedsiębiorczynie do opowiedzenia o własnych sukcesach oraz dodania nowego atrybutu w wizytówce, niezależnie od tego, czy prowadzą lokalną kawiarnię, sklep online czy startup

W Polsce około jedna trzecia firm jest prowadzona przez kobiety. Nowy atrybut w ramach Google Moja Firma ma pomóc zauważyć, za jak wiele biznesów wokół nas odpowiadają kobiety, a akcja #jednazwielu zachęcić je do opowiedzenia o swoich sukcesach, aby zainspirować kolejne przedsiębiorczynie, innowatorki i startuperki do działań.

Wszystkie kobiece biznesy Google zaprasza zaś do udziału w bezpłatnych szkoleniach Firm Jutra, podczas których doradcy pomogą im wypromować i rozwinąć swój biznes w sieci.

Biznesy kobiet na Mapach Google

Nowy atrybut dla biznesów “Firma zarządzana przez kobiety” właścicielki firm mogą dodać w swoim profilu Google Moja Firma. Wyświetli się on użytkownikom Map Google w wizytówce firmy, obok innych informacji, takich jak godziny otwarcia, numer telefonu czy strona internetowa. Od momentu wprowadzenia nowego atrybutu w Polsce już ponad 30 tys. biznesów zidentyfikowało się jako zarządzane przez kobiety. Zaktualizowana o dodatkowe informacje wizytówka - takie jak godziny otwarcia, nowości, numer telefonu - na Mapach Google pomaga w dotarciu do klientów; takie firmy otrzymują średnio 4,3 razy więcej telefonów, a ich strony odwiedza 2,6 razy więcej zainteresowanych.

‒ Atrybut przeznaczony dla kobiecych biznesów w wizytówce Google Moja Firma to nasz krok do tego, aby biznesy prowadzone przez kobiety były na co dzień bardziej widoczne. Może ułatwić wybór tym, którzy chcą wspierać przedsiębiorczość wśród kobiet ‒ mówi Olga Sztuba z Google. ‒ Mamy nadzieję, że dzięki temu odkryjemy, że zarówno pobliski sklep lub kwiaciarnia, którą codziennie odwiedzamy, jak i sklep internetowy, któremu od początku kibicujemy - wszystkie te firmy i sukcesy to zasługa pomysłu i pracy kobiet. Bezpłatne szkolenia dla przedsiębiorczyń Jednocześnie Google oferuje całkowicie bezpłatne wsparcie w ramach programu Firmy Jutra wszystkim właścicielkom mikro-, małych i średnich biznesów, które chciałyby założyć profil Google Moja Firma oraz bezpłatną wizytówkę i dodać atrybut “Firma zarządzana przez kobiety”. Doradca Firm Jutra podczas konsultacji pomoże przenieść biznes do internetu, a także wskaże ścieżkę rozwoju firmy w sieci. Szkolenia kierowane są zarówno do biznesów rozpoczynających swoją działalność online, jak i małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą zwiększyć sprzedaż, podnieść efektywność swojego marketingu internetowego czy skorzystać z rozwiązań chmurowych.

Aleksandrze Żebrowskiej, założycielce marki Francis&Henry, która tworzy ubrania i akcesoria dla młodych mam, udział w programie i szkoleniach Google pomogły w identyfikowaniu kolejnych zagranicznych klientów, ale również rozwijaniu sprzedaży w Polsce. Firma od samego początku znalazła uznanie na zagranicznych rynkach, a dzięki narzędziom takim jak Google Market Finder badanie zachowań klientów w innych krajach oraz planowanie ekspansji stało się sprawne i skuteczne. Z kolei Zofia Ślotała-Haidar, która prowadzi firmę Petite Maison (ubrania i akcesoria dla dzieci oraz kobiet) zauważa, że podczas szkoleń nauczyła się samodzielnie analizować szczegółowe dane, które dostarczają narzędzia Google, dzięki czemu planuje działania, by jak najskuteczniej docierać do nowych klientów. Podobne zdanie ma Katarzyna Szwarc z Moon Dot, która tworzy dziergane dekoracje oraz pufy, pokrowce i torebki. Dzięki zmianom wprowadzonym dzięki szkoleniom pomimo pandemii, nie tylko nie zauważyła spadku zamówień, ale odnotowała ich wzrost aż o ponad 70%.

#jednazwielu

Z okazji Dnia Kobiet Google zainicjowało też akcję #jednazwielu. W jej ramach, odnosząc się do pierwszych z wielu, czyli Polek, które przetarły szlaki w różnych dziedzinach, pokazuje, że każda z kobiet jest dzisiaj jedną z wielu, które odniosły sukces w biznesie, technologiach, nauce, prowadzeniu firmy, innowacjach czy codziennym życiu.

Zachęcamy przedsiębiorczynie do oznaczania swoich biznesów nowo wprowadzonym atrybutem, a także do opowiadania o swoich sukcesach i oznaczenia tych historii hashtagiem #jednazwielu. Z okazji Dnia Kobiet chcemy celebrować kobiecą przedsiębiorczość. Mamy nadzieję, że internet wypełni się niezwykłymi opowieściami o sukcesach kobiet i wspólnie pokażemy, że bycie #jednazwielu to ogromna siła, która tkwi w solidarności kobiet ‒ mówi Olga Sztuba z Google.

Czytaj też: Kobiety ignorują wagę cyberbezpieczeństwa

Mat.Pras./KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych