A jednak to działa... czyli Mustang Mach-E nr 1 w Polsce
Choć zdania co do wyglądu elektrycznej wersji Mustanga mogą być i są podzielone, to w świecie aut elektrycznych dawno nie było modelu, który zgarnia tyle nagród po kolei. Ford Mustang Mach-E otrzymał właśnie dwie nagrody w plebiscycie Auto Lider 2022, w tym z najważniejszą – Premiera motoryzacyjna roku. To kolejne wyróżnienia dla elektrycznego SUV-a Forda, który choćby z poszanowania dla sportowej tradycji modelu SUV-em nigdy być nie powinien. A jednak, ten kobiecy SUV ma siłę przebicia na rynku, a Ford inkasuje legendę marki w zupełnie nowym segmencie. W styczniu br. Ford Mustang Mach-E był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Polsce
Ford Mustang Mach-E zdobył główną nagrodę w najbardziej prestiżowej kategorii plebiscytu Auto Lider 2022 - Premiera motoryzacyjna. Pierwszy całkowicie elektryczny SUV Forda zwyciężył także w kategorii Crossover/SUV klasy średniej. Poza Mustangiem Mach-E wyróżniono także Forda S-MAX Hybrid, który zajął drugie miejsce w kategorii Minivan.
Ford został podwójnym laureatem ogólnopolskiego plebiscytu Auto Lider 2022. Marka za sprawą Mustanga Mach-E otrzymała statuetkę w kategoriach Premiera motoryzacyjna oraz Crossover/SUV klasy średniej.
Plebiscyt Auto Lider jest organizowany przez wydawcę kluczowych mediów motoryzacyjnych w Polsce – magazynów „Motor” oraz „Auto Moto”, a także serwisu magazynauto.pl. Laureatów wybierają nie dziennikarze, a czytelnicy. W obecnej, już dwudziestej edycji plebiscytu oddano ponad 81 tysięcy głosów, wyłaniając zwycięzców w trzynastu kategoriach. Obejmowały one modele samochodów w poszczególnych klasach, a w jednej z nich wyłoniono markę roku.
Ford Mustang Mach-E zdobył główną nagrodę w najbardziej prestiżowej kategorii plebiscytu – Premiera motoryzacyjna, a także w kategorii Crossover/SUV klasy średniej. Wyróżniono także Forda S-MAX Hybrid, który zajął drugie miejsce w kategorii Minivan.
To kolejne nagrody dla pierwszego, całkowicie elektrycznego SUV-a Forda. Wcześniej Mustang Mach-E okazał się najlepszy w głównej kategorii plebiscytu The Best Of Moto 2021 organizowanego przez wydawcę serwisu moto.pl, a także zdobył tytuł Samochodu Roku w plebiscycie Car Of The Year Polska 2022. W tym drugim konkursie decyzję podejmuje grono doświadczonych dziennikarzy z różnych mediów zawodowo zajmujących się testowaniem samochodów. Dzięki temu konkurs jest w pełni niezależny.
Ford zdecydował się na nowo zdefiniować atrybuty swojego kultowego modelu, proponując go szerszej, miejskiej publice. Zachował względnie charakterystyczną kreskę (choć z drugiej strony, dziś bardzo podobną w wielu modelach), którą chciał oddać styl sportowego Mustanga, a dzięki elektryfikacji dać klientom również niesamowite osiągi plus najnowsze technologie.
Mustang Mach-E jest nawet przestronnym samochodem, jak na swoje rozmiary. Ma też całkiem atrakcyjną sylwetkę. Choć fani sportowego, klasycznego Mustanga mogą patrzeć na ten samochód z dezaprobatą, legenda marki robi swoje. Lista seryjnie montowanego wyposażenia jest bardzo długa, zaś wnętrze jest dopracowane. Model ten jest jednym z najlepiej prowadzących się aut elektrycznych, oferującym zaskakująco daleki zasięg.
Wyposażenie? Na pokładzie znajdują się m.in. system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu z funkcją wykrywania krawędzi jezdni, tempomat adaptacyjny z funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy oraz funkcja utrzymania pośrodku pasa ruchu.
Samochód jest też doskonale skomunikowany ze światem – Mustanga Mach-E wyposażono w modem 4G, który umożliwia bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania. Elegancki, cyfrowy zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości pokazuje zasięg, prędkość i stan pojazdu, aby kierowca mógł skupić się na drodze. Bezkluczykowy dostęp jest standardem: samochód rozpoznaje podejście kierowcy i odblokowuje drzwi, które następnie otwierają się za naciśnięciem przycisku. Sercem systemu rozrywki i informacji w samochodzie jest nowy system SYNC 4A, który komunikuje się zarówno ze smartfonami z systemem Android, jak i Apple, a aplikacja FordPass pozwala zaplanować trasę na telefonie, a następnie zsynchronizować ją bezprzewodowo z samochodem.
Brak tunelu we wnętrzu „elektryka” oznacza, że tylna kanapa może komfortowo pomieścić trzy dorosłe osoby. Bagażnik ma pojemność 402 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń jego pojemność wzrasta do 1420 litrów. Drugi kufer umieszczono pod maską – ma on pojemność 81 litrów i jest wyposażony w korek spustowy, dzięki czemu łatwo go umyć. Uzupełnieniem komfortowego wnętrza jest system audio Bang&Olufsen.
Wyniki sprzedaży potwierdzają zainteresowanie klientów
Wszystkie zalety Mustanga Mach-E znajdują potwierdzenie w rankingach sprzedaży. W Stanach Zjednoczonych w 2021 roku sprzedano 27 140 egzemplarzy tego modelu i był to drugi najlepszy wynik na tym rynku wśród całkowicie elektrycznych SUV-ów. W Europie do klientów trafiły 23 424 Mustangi Mach-E, w tym 275 sztuk do klientów w Polsce.
W styczniu br. Ford Mustang Mach-E był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Polsce. Nowego elektrycznego SUV-a odebrało 93 klientów. Jego udział w segmencie wyniósł 18,16% i był ponad dwa razy wyższy niż drugiego samochodu w zestawieniu. Styczniowy wynik odpowiada także 33% całej ubiegłorocznej sprzedaży Mustanga Mach-E w Polsce.
Możesz mieć elektryka, a możesz mieć ikonę. Nasze hasło reklamowe jest nie tylko nawiązaniem do klasycznego Mustanga, ale także wskazaniem potencjału pierwszego elektrycznego SUV-a Forda w historii. Mustang Mach-E po doskonałym przyjęciu przez dziennikarzy zbiera kolejne cenne nagrody, w tym tytuł Premiery Roku 2022, przyznany przez czytelników magazynu Auto Moto i Motor oraz internautów serwisu magazynauto.pl. To co jest dla nas równie istotne to fakt, że model ten jest chętnie kupowany przez klientów. Doskonała sprzedaż modelu w USA, Europie i Polsce nie jest żadnym zaskoczeniem, bowiem to niezwykle dopracowany i świetnie prowadzący się samochód - powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Ford of Europe wytwarza, sprzedaje i serwisuje pojazdy marki Ford na 50 indywidualnych rynkach, zatrudniając około 45 tys. pracowników we własnych oddziałach i łącznie około 59 tys. osób, po uwzględnieniu spółek typu joint venture oraz działalności nieskonsolidowanej. Oprócz spółki Ford Motor Credit Company, usługi firmy Ford of Europe obejmują dział Ford Customer Service Division oraz 19 oddziałów produkcyjnych (12 spółek całkowicie zależnych lub skonsolidowanych typu joint venture oraz 7 nieskonsolidowanych typu joint venture). Pierwsze samochody marki Ford dotarły do Europy w 1903 roku – w tym samym roku powstała firma Ford Motor Company. Produkcja w Europie ruszyła w roku 1911.
mw, mat. prasowe