Informacje

Poczta Polska rozszerza współpracę z Żabką / autor: Materiały prasowe
Poczta Polska rozszerza współpracę z Żabką / autor: Materiały prasowe

Poczta Polska w całej sieci Żabki. Nowa oferta dla klientów Answear.com

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 10 marca 2021, 11:32

  • 2
  • Powiększ tekst

Poczta Polska udostępniła w całej sieci sklepów Żabka możliwość nadawania przesyłek oraz pilotażową opcję zwrotu towarów zakupionych online w Answear.com.

Rynek eCommerce stale się rozwija i trend ten w dalszej perspektywie nadal będzie utrzymany. Klienci coraz częściej sięgają po dogodną formę zakupu towarów drogą on-line. E-zakupy artykułów elektronicznych, odzieży, książek czy też zabawek, zostały uzupełnione o nowe artykuły, które wcześniej nabywane były tradycyjną drogą stacjonarną. Coraz częściej w e-sklepach Polacy zamawiają lekarstwa, żywność lub artykuły kategorii dom i ogród. Każda transakcja, związana z nabyciem towaru w Internecie, skutkuje nadaniem nowej przesyłki. Po stronie klienta leży wybór najdogodniejszej formy jej dostarczenia.

Od kilku lat rozwijamy sieć punktów odbioru, których chcemy mieć 20 tysięcy do końca 2022 roku. Punkty te, takie jak sieć sklepów Żabka, stają się miejscem, w którym klienci mogą wygodnie wysłać paczki – mówi Artur Więckowski, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży w Poczcie Polskiej.

Przesyłki Poczty Polskiej w sklepach Żabka można odbierać już od 2017 roku. Ale oprócz odbioru przesyłek, istnieje także możliwość ich nadawania poprzez serwis https://paczki.zabka.pl/ - zarówno z opcją dostawy pod wskazany adres, jak również z opcją odbioru w wybranym sklepie z tej sieci. Przesyłkę można opłacić online, a następnie zanieść do sklepu Żabka.

Konsumenci coraz częściej korzystają z zakupów online. Potwierdza to rosnące zainteresowanie możliwością odbioru przesyłek w sklepach naszej sieci – w 2020 roku w sklepach Żabka obsłużyliśmy kilkadziesiąt procent więcej paczek niż w ubiegłym roku. Klienci doceniają wygodę i możliwość szybkiego odbioru czy nadania paczki podczas codziennych zakupów w swoim osiedlowym sklepie, blisko domu – mówi Przemysław Tomaszewski, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju usług w Żabka Polska.

Od niedawna Poczta Polska wraz z Żabka Polska oraz partnerem technologicznym PointPack S.A. wprowadziła pilotażowy projekt zwrotu towarów zakupionych online. Pierwszym partnerem biznesowym Poczty Polskiej, który skorzystał z kompleksowej opcji wysyłek i zwrotów towarów poprzez sieć Żabka jest Answear.com – multibrandowy sklep internetowy.

Wygoda staje się głównym czynnikiem, którym kieruje się klient wybierając kanał dostarczenia paczki jak i późniejszego ewentualnego zwrotu – mówi Michał Prochownik, dyrektor ds. logistyki w Answear.com.

W czasie pandemii szybko zmieniają się dotychczasowe nawyki zakupowe. Wiele osób już na stałe zacznie korzystać z opcji zakupów online. Dla operatorów logistycznych, w tym Poczty Polskiej, jest to ogromna szansa na dalszy rozwój nowoczesnych kanałów dostaw, w tym coraz bardziej popularnych odbiorów przesyłek w punktach, których Poczta ma już 13 600 – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

PR/RO

CZYTAJ TEŻ:

Powiązane tematy

Komentarze