Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria

Eckert: PZU stawia na digitalizację

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 4 kwietnia 2021, 11:30

  • 1
  • Powiększ tekst

Największy polski ubezpieczyciel stawia na digitalizację, w tym celu wykorzystuje m.in. rozwiązania sztucznej inteligencji w likwidacji szkód komunikacyjnych - przekazał PAP członek zarządu PZU i PZU Życie Marcin Eckert

Digitalizacja jest obecna w życiu firm ubezpieczeniowych od wielu lat. Obecnie trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie bez technologii informatycznych, które wspomagają procesy sprzedażowe, obsługę klienta lub likwidację szkód - powiedział Eckert.

Jego zdaniem w ostatnich latach można zaobserwować znaczne przyspieszenie cyfrowej rewolucji, zwłaszcza w obszarach, które wykorzystują np. sztuczną inteligencję czy robotykę.

Tłumaczył, że na przykład dzięki sztucznej inteligencji, którą PZU wykorzystuje w obsłudze szkód komunikacyjnych, ubezpieczyciel może szybko wycenić uszkodzenia auta, określić czas potrzebny do jego naprawy i wskazać najlepszy i najbliższy warsztat, który to wykona.

Z ostatniego raportu „PZU Ready for Startups” wynika, że przełomowe technologie, coraz większa konkurencja z insurtechami (startup oferujący innowacyjne technologie i narzędzia skierowane do firm z branży ubezpieczeniowej) i wymagające otoczenie prawno-regulacyjne sprawiają, że ubezpieczyciele budują zespoły zajmujące się innowacjami i nawiązują partnerstwa ze startupami.

Jak mówił Marcin Eckert, ubezpieczyciel prowadzi Laboratorium Innowacji - to kilkuosobowy zespół, który rocznie analizuje blisko 1000 pomysłów, a 65 proc. rozwiązań pilotażowych Laboratorium otrzymuje pozytywną ocenę.

Dodał, że spółka wykorzystuje najnowocześniejsze na rynku narzędzia, m.in. interaktywne czujniki ratujące życie.

W raporcie zaznaczono, że zmiany gospodarcze i społeczne wywołane przez pandemię Covid- 19 przyspieszyły digitalizację. „Ubezpieczyciele rozumieją, że aby pozostać istotnym w życiu swoich klientów, muszą stale odpowiadać na ich najważniejsze potrzeby. Firmy, które wykorzystają moment pandemii na transformację i skoncentrują się na technologii cyfrowej, przygotują się na sukces w przyszłości” - napisano.

PZU jest spółką publiczną. Jej akcje są od 2010 r. notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Głównym akcjonariuszem PZU jest Skarb Państwa, który ma 34,19 proc. akcji.

Czytaj też: Virgin Australia lata za połowę ceny. Od 20 lat tak nie było

PAP/KG

Powiązane tematy

Komentarze