
Niemcy kontynuują inwestycję w port. W tle NS 2 i Baltic Pipe
Niemcy planują rozbudowę portu Mukran. Dodatkowe 30 mln euro przeznaczą na zwiększenie maksymalnej ładowności
Mukran odgrywa ważną rolę w logistycznej obsłudze Nord Stream 2. W przyszłości ma też odpowiadać za logistykę Baltic Pipe. Jednak dotychczas główną rolą portu były przeładunki zboża. Po rozbudowie portu, mającej się zakończyć w do 2023 roku, będą tam mogły zawijać statki o ładowności od 120 000 ton. Wcześniej było to maksymalnie 100 tysięcy ton.
Naszym celem jest uczynienie portu Mukran najbardziej efektywnym punktem przeładunkowym dla zbóż i pasz na Morzu Bałtyckim, zarówno w odniesieniu do produktów […] które w Niemczech, jak i do zbóż z krajów sąsiadujących, takich jak Polska czy Czechy - można przeczytać na portalu BW agrar.
Za realizację inwestycji mają odpowiadać zarząd portu Fährhafen Sassnitz GmbH, koncern rolniczy BayWa AG oraz firma eksportowa VIELA Export GmbH.
Czytaj też: Nieemisyjne źródło energii zdolne zasilić całe Stany Zjednoczone
Biznes Alert/KG