Informacje

Poczta Polska  / autor: Fratria
Poczta Polska / autor: Fratria

Poczta Polska: Usługa Pocztex to nowe korzyści dla klientów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 15 listopada 2021, 15:30

    Aktualizacja: 15 listopada 2021, 17:51

  • 0
  • Powiększ tekst

Od 15 listopada br. Poczta Polska wprowadza zmiany w ofercie usług paczkowych w obrocie krajowym. Portfolio ulega uproszczeniu do dwóch głównych produktów: paczki powszechnej i znacznie przyjaźniejszej klientom usługi kurierskiej Pocztex ze standardem doręczenia D+1 (następnego dnia pod niu nadania) i D+0 (w dniu nadania).

-Rozwój Poczty Polskiej na tak konkurencyjnym rynku, jak usługi kurierskie jest niezwykle ważny. Ministerstwo Aktywów Państwowych wspiera starania spółki, aby unowocześniać infrastrukturę logistyczną poprzez dokapitalizowanie Poczty kwotą 190 mln zł. Cieszy również, że Poczta dbając o swoich klientów ma do zaprezentowania nową ofertę z wieloma udogodnieniami, które są niezbędne na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce - podkreśla Andrzej Śliwka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

Wprowadzane zmiany dotyczą portfela świadczonych przez Pocztę Polską usług paczkowych w obrocie krajowym. Cała oferta zostanie uproszczona i docelowo składać się będzie wyłącznie z dwóch produktów: paczki powszechnej i przesyłki kurierskiej Pocztex. Obecne usługi Paczka+, Ekspres 24, Kurier 48, Kurier Miejski, Kurier Krajowy, Kurier Bezpośredni zostają zamienione na usługi Pocztex realizowane w standardzie D+1 (następny dzień po nadaniu).

-Nowa oferta usług kurierskich jest znacząco uproszczona, dostosowana do wymagań rynkowych klientów. Modyfikujemy porfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi, wdrażamy dedykowane funkcjonalności. Właśnie podpisaliśmy umowę na dostawę automatów paczkowych, aby w 2022 roku udostępnić klientom sieć obejmującą 2 tys. szt. takich urządzeń. W perspektywie kolejnych kilku lat planujemy przeznaczyć ok. 300 mln zł w rozwój własnej sieci automatów - mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.

W ramach nowej usługi klient będzie mógł wybrać jeden z trzech wariantów odbioru przesyłki: Pocztex Kurier (doręczenia przez kuriera pod wskazany adres), Pocztex Punkt (dostawa do największej sieci punktów odbioru) oraz Pocztex Automat (dostawa do automatów paczkowych).

Ponadto w ramach oferty Pocztex, wprowadzonych zostaje pięć formatów przesyłek (S, M, L, XL, 2XL), od których uzależniona ma być opłata pocztowa.

Urządzenia Pocztex Automat będą wyposażone w ekran dotykowy oraz terminal płatniczy umożliwiający płatność kartą płatniczą lub BLIK-iem przy nadawaniu przesyłek lub odbiorze przesyłek pobraniowych. Przewidziano również udogodnienia dedykowane klientom o szczególnych potrzebach, takie jak specjalna klawiatura dla osób niewidomych i niedowidzących, a także obsługa głosowa.

Dodajmy, że równolegle z uruchomieniem automatów Poczta Polska planuje uruchomienie aplikacji mobilnej, zapewniającej m.in. funkcjonalności nadawania przesyłek Pocztex, ich śledzenia oraz odbioru z automatów paczkowych. Wytwórcą oprogramowania będzie spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Strategicznym partnerem Poczty w zakresie lokalizacji automatów paczkowych jest Jeronimo Martins Polska S.A. – właściciel sieci sklepów Biedronka.

Czytaj też: Prezydent chce powołać Glapińskiego na 2. kadencję prezesa NBP

Mat. pras/Twitter/kp

Powiązane tematy

Komentarze