Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Marny los klienta z Polski - płacimy za to samo więcej, dostajemy produkt i tak gorszej jakości

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 marca 2014, 09:35

  • Powiększ tekst

Kolejny dowód (jeśli ktoś ich jeszcze potrzebuje) na to, iż w Polsce nie ma wolnego rynku. Polscy klienci za tę samą usługę płacą o wiele więcej niż klienci z zachodu. Jednocześnie jakość tych usług jest o wiele niższa. Firmy po prostu "olewają" swoich klientów. Dlaczego? Bo ich los nie zależy od konkurencji.

O sytuacji polskiego klienta szczegółowo informuje "Rzeczpospolita".

Nie dość, że za wiele produktów płacimy znacznie więcej, to jeszcze często dostajemy wersje dużo gorszej jakości niż w krajach zachodnich.

Dziennikarze gazety wskazują na przykład na rynek elektroniki ale także "dóbr luksusowych".

Za marki luksusowe ankietowani uważają Adidasa i Nike. Nie umniejszając wartości tych brandów czy jakości ich wyrobów, należy stwierdzić, że z tą kategorią nie mają one wiele wspólnego. Luksusowy segment polskiego rynku wart jest ok. 10 mld zł, co nie czyni z nas potentata na tle większości państw zachodnich.

"Rzeczpospolita" wskazuje, iż polski klient tkwi w pułapce - nie może liczyć na wysoką jakość usług, ale za to płaci za nie o wiele więcej niż klient zachodni. Dlaczego? Ponieważ w Polsce nie funkcjonuje system wolnorynkowy - wielkie koncerny nie liczą się z klientami, bo nie muszą. W efekcie klient jest w Polsce potrzebny tylko i wyłącznie do tego by słono za usługę i produkt zapłacić, a gdy ten okazuje się wadliwy - siedzieć cicho. Tym samym klient staje się niewolnikiem systemu.

Rp.pl/ as/

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych