Informacje

„Avatar” z 2009 roku przyniósł łącznie z reedycjami 2,92 mld dolarów / autor: Pixabay
„Avatar” z 2009 roku przyniósł łącznie z reedycjami 2,92 mld dolarów / autor: Pixabay

Drugi „Avatar” celuje w wielomiliardowe wpływy

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 31 grudnia 2022, 18:20

  • Powiększ tekst

Film Jamesa Camerona „Avatar: Istota Wody” zarobił od światowej premiery 14 grudnia łącznie 1,17 mld dolarów. Tylko w czwartek kolejne 67,9 mln dolarów.

Według „Hollywood Reporter” (HR) tylko w czwartek drugi z serii „Avatarów” przyniósł 47,9 mln dolarów za granicą, w tym 20 mln dolarów w Ameryce Południowej.

„Wielkobudżetowy sequel Jamesa Camerona przekroczył granicę 1 miliarda dolarów na całym świecie w miniony wtorek, w 14 dniu premiery. Jest to dopiero szósty film, który osiągnął ten kamień milowy w ciągu pierwszych dwóch tygodni od premiery, a pierwszy, który dokonał tego od czasu „Spider-Man: Bez drogi do domu”, który został przedstawiony w grudniu 2021 roku” – przypomniał „HR”.

»» O innych finansowych przebojach kinowych czytaj też:

Gwiezdne kino - ile zarobiły filmy z sagi Star Wars?

Pistolet Bonda wart… 256 000 dolarów!

Avatar: Istota Wody”, to jeden z najdroższych filmów w historii. Jego produkcja kosztowała zgodnie z szacunkami ponad 400 milionów dolarów. Wydatki marketingowe według źródeł sięgają co najmniej 600 mln dolarów.

Cameron kalkulował, że aby uznać film za sukces musi on zarobić ok. dwa mld dolarów. Jak sugerują źródła na które powołuje się hollywoodzka gazeta próg rentowności wynosi około 1,4 mld dolarów.

W Polsce „Avatar: Istota Wody” był prezentowany w kinach już dwa dni po premierze światowej, 16 grudnia.

„Avatar” z 2009 roku przyniósł łącznie z reedycjami 2,92 mld dolarów.

Z Nowego Jorku Andrzej Dobrowolski (PAP), sek

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.