Zgoda UOKiK na przejęcie Cargotoru przez PKP PLK od PKP Cargo
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się na przejęcie przez PKP Polskie Linie Kolejowe 100 proc. udziałów w spółce Cargotor od PKP Cargo - poinformowały PKP Cargo we wtorkowym komunikacie giełdowym
Zarówno Cargotor Sp. z o.o., jak i PKP PLK są zaangażowane w planowane inwestycje infrastrukturalne w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze na granicy Unii Europejskiej z Białorusią obejmujące modernizację infrastruktury kolejowej, a sama transakcja nabycia przez PKP PLK od PKP Cargo 100 proc. udziałów w Cargotor Sp. z o.o. spowoduje efekt synergii w ramach realizacji ww. inwestycji - wskazano w komunikacie.
CZYTAJ TEŻ: Oto dlaczego PKP Intercity podniosło ceny!
Jak przed rokiem informował resort infrastruktury, Park Logistyczny Małaszewicze będzie w całości finansowany ze środków publicznych, obejmujących także dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Szacowany koszt inwestycji wynosi 3,2 mld zł. Z uwagi na transgraniczny charakter projektu Cargotor ubiega się o dofinansowanie z funduszu CEF 2, które wynosi 50 proc.
CZYTAJ TEŻ: Kontrolerzy UE niebawem w Polsce. Morawiecki: Jestem absolutnie spokojny
Pod koniec listopada 2021 roku PKP Cargo oraz PKP PLK podpisały list intencyjny, w którym zarządca infrastruktury wyraził zainteresowanie zakupem spółki Cargotor od przewoźnika towarowego.
Spółka Cargotor zarządza Rejonem Przeładunkowym Małaszewicze, na który składa się około 180 km torów ze stacjami: Chotyłów, Małaszewicze, Kobylany, Bór, oraz rejonami: Zaborze, Wólka, Podsędków i Raniewo. Firma zarządza 33 punktami ekspedycyjnymi o łącznej długości 24 km torów.
PAP, mw