Bojkot kolejnej firmy - tym razem do akcji wkroczyły feministki
W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o bojkocie który spotkał Ciechana. Teraz środowiska lewicowe - konkretnie feministyczne - zajęły się firmą produkującą kosmetyki - BingoSpa.
Poszło o tę reklamę.
Przyznajemy - reklama jest durna i operuje na wulgarnym skojarzeniu, które nie powinno być obecne w języku reklamy żadnego produktu. Jednak "Codziennik Feministyczny" atakuje firmę za uprzedmiotowienie kobiet.
Jeśli uważacie, że nie ma miejsca na seksizm w reklamie, Internecie, przestrzeni miejskiej czy gdziekolwiek indziej, zachęcamy w odwecie zaspamować konta pocztowe i facebooka BingoSpa feministycznym kontentem i głosem stanowczego sprzeciwu. Jako Codziennik Feministyczny zamierzamy natychmiast interweniować w tej sprawie do Komisji Etyki Reklamy i do Pełnomocniczki ds. równego traktowania – Agnieszki Kozłowskiej-Rajewicz.
Nie ma tu co prawda mowy o bojkocie konsumenckim, ale jest o krok od niego. Z drugiej strony - czyż nie lepsza byłaby naprawdę duża akcja mająca na celu wyrugowanie prymitywizmu ze świata reklamy? Może sprzeciw wielu środowisk przeciwko obecnym trendom w reklamie zachęciłoby producentów do stosowania bardziej wyrafinowanych chwytów reklamowych?
Codziennik Feministyczny/ as/