Bojkot Facebooka się firmom nie opłaca. Tracą ich kampanie
Naukowcy ze szkoły biznesu Saïd Business School, należącej do Uniwersytetu Oksfordzkiego, zbadali wpływ bojkotu reklamowego Facebooka na uczestniczące w nim marki. Stwierdzili, że bojkot zaszkodzi markom, a najbardziej odczuje to handel detaliczny, który jest w kryzysie z powodu pandemii koronawirusa - czytamy w wirtualnychmediach.pl
Agencja WARC, zajmującą się skutecznym marketingiem, zwraca jednak uwagę, że choć badania są ciekawe, to szkoła współpracuje od kilku lat z Facebookiem.
Jeśli detaliści zabiorą swoje budżety reklamowe z Facebooka i przeniosą je do innych kanałów, mogą spodziewać się, że zamiar zakupu ich produktów pod wpływem kampanii reklamowej spadnie o 8 proc., a zainteresowanie marką - o 25 proc.
Z kolei producenci samochodów mogą spodziewać się, że motywacja ich odbiorców spadnie o 13 proc., a siła marki ich marki zmniejszy się o 6 proc. - wynika z badania przeprowadzonego przez naukowców Jasona Bella, Andrew Stephena oraz Felipe Thomaza, profesorów marketingu ze szkoły biznesu Saïd Business, należącej do Uniwersytetu Oksfordzkiego.
Swoją analizę naukowcy oparli na danych na temat kampanii reklamowych różnych branż, które dostarczyła im agencja badawcza Kantar. Według naukowców, przyczyną tego jest sposób, w jaki Facebook wchodzi w interakcje z innymi kanałami medialnymi.
Usuwając Facebooka ze swoich mediów, marki obniżają ogólną skuteczność reklamową w pozostałych kanałach. Dzieje się tak, ponieważ reklamy na Facebooku zwiększają skuteczność reklam w innych kanałach. Facebook jest jak sól w gotowaniu - poprawia smak innych składników - uważa prof. Jason Bell.
Usuwając Facebooka ze swoich mediów, marki obniżają ogólną skuteczność reklamową w pozostałych kanałach. Dzieje się tak, ponieważ reklamy na Facebooku zwiększają skuteczność reklam w innych kanałach. Facebook jest jak sól w gotowaniu - poprawia smak innych składników - uważa prof. Jason Bell.
Reklamy na Facebooku mogą zwiększyć skuteczność innych kanałów w kampanii. Na przykład zobaczysz reklamę telewizyjną lub na YouTubie, która robi na tobie wrażenie, ale nie reagujesz jeszcze na nią. Później ta sama reklama na Facebooku lub Instagramie może rozbudzić twoje zainteresowanie i teraz dopiero na nią zareagujesz, bo nie ma barier w komunikacji - wyjaśnia Bell.
Czytaj także: BMW zmienia znaczek na tęczowy. To samo zrobią właściciele?
wirtualnemedia.pl/gr