Ile naszych pieniędzy wydał rząd na spot z okazji 10 lat Polski w UE? Ponad 7 milionów złotych
O najnowszym spocie wyprodukowanym gdzieś w zakamarkach rządu słychać od wielkanocnego poniedziałku. Premier nucił „Hey Jude”, a później okazało się, że to podkład pod nowy spot promujący dziesięciolecie Polski w Unii Europejskiej, a minister Bieńkowska ma z tego powodu dreszcze.
Spot jak spot - kilka ładnych migawek z ostatnich dziesięciu lat naszej historii zestawione z szarą rzeczywistością lat 90. W tle - a jakże - Beatlesi. Ale klip nie był tani jak może się wydawać po jego obejrzeniu.
Jak pisze „Rzeczpospolita” na swoich stronach internetowych, produkcja i emisja spotu kosztowały ponad siedem milionów złotych!
"Koszt produkcji i emisji filmu wynosi: 7 133 126,50 PLN brutto. Składają się na niego następujące elementy: koszt produkcji spotu – 922 843, 17 PLN brutto, koszt zakupu czasu antenowego – 6 210 283,33 PLN brutto" — napisało dziennikarzom „Rzeczpospolitej” Centrum Informacyjne Rządu.
W 85 procentach sfinansowała to Unia Europejska. CIR przekonuje, że jako beneficjent funduszy unijnych Polska musi promować samą obecność w UE.
svl/ „Rzeczpospolita”/ wPolityce.pl/ as/