Informacje

piwo / autor: pixabay
piwo / autor: pixabay

Sprzedaż piwa załamała się po filmie influencerki

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 maja 2023, 16:17

    Aktualizacja: 12 maja 2023, 16:20

  • Powiększ tekst

Sprzedaż amerykańskiego piwa Bud Light spadła o 26 proc. tuż po kontrowersyjnej reklamie autorstwa transpłciowej influencerki, Dylany Mulvaney.

Powodem załamania się kultowej marki piwa w USA była reklama, która nawoływała środowiska konserwatywne i prawicowe do bojkotu. Dyrektor generalny Buda twierdził, że nie była to oficjalna kampania piwa, ale raczej współpraca brandingowa.

26-letnia transpłciowa Dylan Mulvaney, która na swoich mediach społecznościowych ma ponad 10 milionów obserwujących, w tym także swoich hejterów, opublikowała w kwietniu post, w którym wystąpiła w stroju Holly Golightly, promując piwo Bud Light.

Do wygrania było 15 tysięcy dolarów, a spółka wypuściła specjalne puszki z podobizną Mulvaney. Fani piwa zareagowali gniewem co odbiło się ostatecznie na wyniku finansowym spółki, zmniejszając obroty w trzecim tygodniu kwietnia o 26 proc.

Czytaj też: M. Maląg: „Dobrowolny ZUS” to brak minimalnej emerytury

Czytaj też: Cyfryzacja ZUS: Lekarz wystawi zwolnienie na smartfonie

portalspozywczy, jb

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych