Sprzedaż piwa załamała się po filmie influencerki
Sprzedaż amerykańskiego piwa Bud Light spadła o 26 proc. tuż po kontrowersyjnej reklamie autorstwa transpłciowej influencerki, Dylany Mulvaney.
Powodem załamania się kultowej marki piwa w USA była reklama, która nawoływała środowiska konserwatywne i prawicowe do bojkotu. Dyrektor generalny Buda twierdził, że nie była to oficjalna kampania piwa, ale raczej współpraca brandingowa.
26-letnia transpłciowa Dylan Mulvaney, która na swoich mediach społecznościowych ma ponad 10 milionów obserwujących, w tym także swoich hejterów, opublikowała w kwietniu post, w którym wystąpiła w stroju Holly Golightly, promując piwo Bud Light.
Do wygrania było 15 tysięcy dolarów, a spółka wypuściła specjalne puszki z podobizną Mulvaney. Fani piwa zareagowali gniewem co odbiło się ostatecznie na wyniku finansowym spółki, zmniejszając obroty w trzecim tygodniu kwietnia o 26 proc.
Czytaj też: M. Maląg: „Dobrowolny ZUS” to brak minimalnej emerytury
Czytaj też: Cyfryzacja ZUS: Lekarz wystawi zwolnienie na smartfonie
portalspozywczy, jb