Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay

Stracił 11 miliardów dolarów. Ma jeszcze 190 mld

Agnieszka Łakoma

Agnieszka Łakoma

dziennikarka portalu wGospodarce.pl, publicystka miesięcznika "Gazeta Bankowa", komentatorka telewizji wPolsce.pl; specjalizuje się w rynku paliw i energetyce

  • Opublikowano: 24 maja 2023, 14:24

    Aktualizacja: 24 maja 2023, 14:41

  • Powiększ tekst

Choć Bernard Arnault - właściciel takich marek jak Louis Vuitton czy Christian Dior, stracił w ostatnich dniach 11 mld dolarów z powodu niższych notowań giełdowych, to nadal otwiera listę światowych multimiliarderów

Światowe agencje poinformowały, że pomimo „tej straty” majątek Bernarda Arnaulta szacowany jest na ponad 191 mld dolarów i tylko w tym roku powiększył się 29 mld dolarów. Akcje głównej firmy należącej do miliardera czyli LVMH (producenta słynnych torebek LV) spadły we wtorek w Paryżu o 5 proc. – najwięcej od ponad roku – w  związku z obawami o popyt na dobra luksusowe w USA i spowolnienie gospodarki. Na wartości straciły także inne tego typu spółki, jak choćby Hermes.

Bernard Arnault pozostaje najbogatszym człowiekiem na świecie, wyprzedzając właściciela Tesli – Elona Muska, którego majątek wyceniany jest na ponad 180 mld dolarów. Bernard Arnault ma 72 lata, jest z wykształcenia inżynierem, pochodzi z francuskiego miasta Roubaix położonego w pobliżu granicy z Belgią. Przejął w latach 80. ubiegłego wieku najpierw firmę Christian Dior a następnie LVMH. Przez kilkanaście lat był także m.in. współudziałowcem supermarketów Carrefour, lecz dwa lata temu sprzedał swój pakiet akcji.

Jak zwykle informacjom o najbogatszych towarzyszą na portalach różne komentarze. Na Yahoo można przeczytać m.in., że „najbogatszy to jednak na świecie jest Putin”. Ale także był taki wpis: „Biedak - jest teraz wart tylko 191 miliardów dolarów. Wyobrażam sobie, że wkrótce zapisze się do opieki społecznej”. Agnieszka Łakoma

(na podst. Yahoo Finance)

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych