Informacje

Wizualizacja lotniskowej części CPK / autor: Fratria / LK / @mhorala
Wizualizacja lotniskowej części CPK / autor: Fratria / LK / @mhorala

AKTUALIZACJA

Gra na zwłokę. Tak chcą uwalić CPK!

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 lutego 2024, 19:30

    Aktualizacja: 16 lutego 2024, 20:44

  • Powiększ tekst

Marcin Horała, były pełnomocnik ds. CPK, a dziś poseł PiS wskazuje na prosty, ale skuteczny sposób zablokowania budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, jakiego chwytają się urzędnicy rządu Donalda Tuska. Nadgorliwe użycie biurokratycznych procedur może spowodować opóźnienia startu budowy CPK liczone w latach.

Odwołanie od pozytywnej decyzji środowiskowej dla CPK jest obecnie procedowane pod nadzorem zdeklarowanego przeciwnika CPK. Ewentualne odrzucenie decyzji w drugiej instancji będzie skutkowało opóźnieniem o 3-4 lata – napisał na platformie X Marcin Horała

»» Więcej o projekcie CPK czytaj tutaj:

Sztuczki Laska. Urzędniczy ping-pong w sprawie CPK?

Lasek: to są bajki. Morawiecki: to projekt dla Polski

Realizacja CPK to ponadpartyjny interes

Petycja do minister klimatu

Marcin Horała poinformował we wpisie, że skierował do minister klimatu i środowiska Pauliny Hennig-Kloski interpelację dotyczącą odwołania od pozytywnej decyzji środowiskowej dla CPK

Obecnie przed Generalną Dyrekcją Ochrony Środowiska toczy się postępowanie w sprawie odwołania od decyzji środowiskowej dla CPK wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Jednocześnie wiceministrem odpowiedzialnym za nadzorowanie GDOŚ jest Pan Mikołaj Dorożała, pozostający w konflikcie interesów jako osoba zaangażowana ruch sprzeciwu wobec CPK i budująca wokół walki z CPK swoją kampanię wyborczą. Budzi to uzasadnione wątpliwości czy postepowanie w sprawie DŚU dla CPK (ocenionej pozytywnie w pierwszej instancji) nie będzie podlegało politycznym naciskom mającym na celu zablokowanie tej inwestycji. W związku z powyższym proszę o odpowiedź na pytanie: Jakie działania podjęło ministerstwo w celu zapewnienia obiektywnego, merytorycznego procedowania w wyżej opisanej sprawie, z wyłączeniem osób pozostających w konflikcie interesów?- napisał poseł PiS w interpelacji do minister klimatu.

Trzy w jednym wiceministra klimatu

Na marginesie warto zauważyć, że wspomniany wiceminister Mikołaj Dorożała firmuje proces tworzenia nowego parku narodowego , który jak wszystko wskazuje powstanie w Dolinie Dolnej Odry, skutecznie paraliżując wszelkie plany Polski na przekształcenie Odry w pełni spławną rzekę oraz uderzając w ekonomiczne fundamenty rozbudowy i modernizacji portu w Świnoujściu.

Na ewidentny przykład konfliktu interesów w przypadku wiceministra Dorożały wskazują też internauci.

Mikołaj Dorożała był organizatorem protestów przeciwko CPK. Teraz, jako wiceminister klimatu i środowiska, nadzoruje GDOŚ, czyli organ, który rozpatruje odwołania od decyzji środowiskowych dla CPK.Czy organizator protestów przeciw CPK powinien nadzorować GDOŚ? Pan Dorożała mieszka w gminie Błaszki. Przez tę gminę ma przebiegać trasa kolejowa KDP z Łodzi do Poznania, znana jako „Y”.Podobno rząd Donalda Tuska jest zdeterminowany, by tę trasę zbudować. Panie Premierze, czy wie Pan, że ostatniego dnia kampanii wyborczej Mikołaj Dorożała obiecywał, że zrobi wszystko, żeby CPK nie został zrealizowany? - pisze Jakub Kubajek.

Sek

»» O kasowaniu innych inwestycji infrastrukturalnych czytaj tutaj:

Nowy park narodowy w Dolinie Dolnej Odry? Przypadek?

Intel uruchamia inwestycyjny plan B? Polska out?

Kolejowe inwestycje pod nóż! Nie będzie nowych linii

Rząd wytnie budowę obwodnic? „Nie ma środków”

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych