Informacje

Zakupy / autor: Pixabay
Zakupy / autor: Pixabay

"Promocja". Tym słowem firmy przyciągają Polaków

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 maja 2024, 13:21

    Aktualizacja: 12 maja 2024, 15:38

  • Powiększ tekst

Ponad połowa polskich konsumentów chce korzystać z personalizowanych zniżek i specjalnych ofert podczas zakupów - wynika z Adyen Retail Report. Dodano, że 40 proc. badanych deklaruje, że chętnie udostępni sprzedawcom swoje dane, o ile w zamian otrzyma zniżki i specjalne oferty.

Badanie wykazało, że 65 proc. polskich konsumentów oczekuje więcej spersonalizowanych rabatów u sprzedawców detalicznych, u których najczęściej robi zakupy, a 61 proc. jest zdania, że muszą oni poprawić sposoby nagradzania swoich klientów.

Z badania wynika ponadto, że 40 proc. konsumentów chętnie udostępni sprzedawcom swoje dane, o ile w zamian otrzyma zniżki i specjalne oferty. Dwie na trzy osoby (67 proc.) pobierze też aplikację sprzedawcy w celu uzyskania lepszych premii lojalnościowych lub nagród.

Spersonalizowane produkty, programy i płatność

Dodano, że najczęściej popularne - jeśli chodzi o realizację programów lojalnościowych - jest powiązanie tych programów z płatnościami klientów (28 proc.). Na drugim miejscu są wyjątkowe oferty i wydarzenia dla najbardziej wartościowych klientów (20 proc.), a na trzecim aplikacje lojalnościowe na telefon (14 proc.).

Zgodnie z raportem, tylko co czwarte przedsiębiorstwo twierdzi, że zna większość swojej bazy klientów wystarczająco dobrze, aby personalizować produkty, rabaty i usługi.

Firmy obawiają się, że brak danych i technologii utrudni im zrozumienie klientów – 19 proc. twierdzi, że brakuje im danych na temat zachowań konsumentów. Z kolei 22 proc. wskazuje na brak niezbędnej infrastruktury technologicznej do prawdziwej personalizacji obsługi we wszystkich kanałach i na dużą skalę” - przekazano.

Z raportu wynika, że połowa kupujących porzuca internetowy koszyk, jeśli nie może zapłacić tak, jak chce.

Dlatego też najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa na świecie zaczęły postrzegać płatności jako strategiczny czynnik wpływający na poprawę doświadczeń konsumentów i z powodzeniem wprowadziły nowe, zwiększające przychody rozwiązania - zauważono.

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Złoto Glapińskiego. Będą kolejne zakupy!

Niemcy zmieniają głównego partnera handlowego

Rząd przelewa Polakom pieniądze. Masowe zgody na PPK

ABB zamyka fabrykę pod Łodzią. 400 osób do zwolnienia

pap, jb

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych