Seniorze, wybierasz bank? Na te kwestie miej uwagę!
Większość osób powyżej 60. roku życia wybierając bank na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo transakcji, dostępność placówek oraz wysokość opłat - wynika z badania „Senior w Bankowości”.
Jak wskazano, „dla 90 proc. badanych najważniejszym kryterium jest bezpieczeństwo transakcji i danych osobowych”. „Równie ważne okazuje się być dostępność i lokalizacja placówek bankowych oraz wysokość opłat i prowizji. Na taką odpowiedź wskazało ośmiu na dziesięciu respondentów” - podano.
Dodano, że wybierając usługi i produkty bankowe dla seniorów ważny jest dostęp do osobistego doradztwa finansowego i wsparcia klienta.
Tą kategorią kieruje się już dwie trzecie respondentów.
Zgodnie z badaniem dla 63 proc. seniorów istotne jest, by bank oferował nowoczesne metody płatności, czyli zbliżeniowe i mobilne. „Dla niektórych osób starszych wyzwaniem mogą być nowoczesne systemy online. Dlatego już dla sześciu na dziesięciu badanych kluczowa okazuje się być intuicyjność i łatwość obsługi, np. aplikacji mobilnej czy bankowości internetowej. Jednocześnie dla 52 proc. ważna przy wyborze produktu lub usługi bankowej okazuje się być szeroka oferta produktowa” - poinformowano.
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Wstrząs dla gamingu! PS Store i Steam znikną z Polski?
Bez litości! Bruksela miażdży polską branżę transportu
Przybywa odmów przyłączenia energii z OZE. Dlaczego?
Niemcy: ekolodzy przeciwko „elektrykom”
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) 25 marca - 9 kwietnia br. na grupie 1000 osób powyżej 60. roku życia, metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).
PAP/ as/