Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: fot. Pixabay
Zdjęcie ilustracyjne / autor: fot. Pixabay

Koniec e-handlu? "Mamy dekadę"

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 28 maja 2024, 07:20

  • Powiększ tekst

Na bardzo konkurencyjnym rynku sprzedaży internetowej już w pierwszym roku działalności znika 5 proc. podmiotów. Po dziesięciu latach nadal działa zaledwie 37 proc. - można przeczytać we wtorkowym wydaniu „Rzeczpospolitej”.

Choć polski rynek sprzedaży internetowej jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Europie, to jednocześnie jest niezwykle konkurencyjny, co potwierdza analiza rynkowego stażu e-sklepów wywiadowni Dun & Bradstreet Poland, którą „Rz” - jak podkreśla - poznała pierwsza.

Ważne badania

Gazeta wskazuje, że pod uwagę wzięto działalność firm zarejestrowanych od 2014 roku, a w sumie przeanalizowano dane ponad 105 tys. polskich sklepów internetowych.

WYPEŁNIJ ANKIETĘ. Pomóż nam ulepszyć wGospodarce.pl!

Spośród wszystkich zarejestrowanych 8 tys. podmiotów w 2014 roku do dnia dzisiejszego przetrwało i działa nie więcej niż 3 tys. To stanowi zaledwie 37 proc. wszystkich firm, które zaczynały swoją działalność przed dekadą” – mówi cytowany przez dziennik Tomasz Starzyk, rzecznik wywiadomi.

Statystycznie pierwszego roku działalności nie przetrwa 5 proc. spośród zarejestrowanych firm, dwóch lat od 14 do 15 proc.

Podkreśla, że po pięciu latach od zarejestrowania z rynku znika ponad 40 proc. sklepów internetowych, a po siedmiu ponad połowa. Gazeta zaznacza, że po upływie dekady na rynku pozostaje tylko 37 proc. firm.

Rosną oczekiwania

Rz” zwraca uwagę, że oczekiwania konsumentów rosną choćby w ślad za rosnącym udziałem zakupów mobilnych dostępnych zwłaszcza przez smartfony. Z badania operatora Tpay wynika, że 34 proc. krytykuje niewygodne wypełnianie formularzy, problemy z dokonaniem płatności ma 26 proc., a na zbyt małe litery wskazuje 23 proc. „Ścieżka zakupowa, jaką przechodzi klient w sklepie, musi być jak najprostsza, a wszelkie jej elementy – nie przeszkadzać w swobodnych zakupach. Dotyczy to np. wyszukiwarki, której pola muszą być czytelne i łatwe do kliknięcia” – opowiada gazecie Dawid Cichy, szef sprzedaży operatora płatności Tpay. Gazeta dodaje, że nie bez znaczenia są też możliwości filtrowania produktów lub usług. Wskazuje, że zwłaszcza w e-sklepach z szerokim asortymentem kluczowa jest możliwość łatwego wyfiltrowania produktów i posortowania ich według własnego uznania.

PAP/ as/

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Tąpnięcie na rynku węgla. Mamy transformację energetyczną

Niemiecki gigant zatrudni Polaków. Na start 15 000 zł netto

Polskie mięso przegrywa na wszystkich rynkach

Berlin zarabia na sąsiadach, a Bruksela nie reaguje

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych