Informacje

Wizz Air to węgierska linia lotnicza i jeden z największych przewoźników działających w Polsce / autor: Pixabay
Wizz Air to węgierska linia lotnicza i jeden z największych przewoźników działających w Polsce / autor: Pixabay

Złe praktyki linii Wizz Air? Urząd sprawdza

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 6 sierpnia 2024, 19:00

  • Powiększ tekst

Węgierski urząd ds. konkurencji wszczął postępowanie nadzorujące działania linii lotniczej Wizz Air w związku z możliwym stosowaniem „nieuczciwych praktyk handlowych”. Chodzi o prezentowanie informacji o cenach usług dodatkowych widocznych w systemie rezerwacyjnym.

We wtorek węgierski urząd ds. konkurencji (The Hungarian Competition Authority, GVH) otworzył postępowanie nadzorujące działania firmy Wizz Air (Wizz Air Hungary Zrt) ws. możliwego stosowania „nieuczciwych praktyk handlowych” - poinformowano w komunikacie GVH.

Jedno postępowanie zamknięto

Jak przekazano, sprawa ma związek z zakończonym w sobotę postępowaniem w sprawie „naruszenia obowiązku zachowania należytej staranności” przez firmę. Chodzi o to, że przewoźnik m.in. ukrył fakt, że „dodatkowe usługi” zawarte w niektórych pakietach z biletami lotniczymi, mogły być również kupowane oddzielnie.

W wyniku postępowania, Wizz Air został ukarany grzywną 307 mln forintów, tj. ok. 3,34 mln zł.

Drugie otwarto

W związku z powyższą decyzją GVH podejrzewa, że - jak napisano - Wizz Air „prawdopodobnie nie spełnia wymogu należytej staranności”, ponieważ system rezerwacyjny przewoźnika nie zapewnia odpowiedniej „przewidywalności i niezawodności” w zakresie informowania podróżnych o doliczaniu opłat za dodatkowe usługi. Czyli że informacje na temat tych usług mogą różnić się w zależności od urządzenia, na którym kupowany jest bilet.

Dodatkowo - jak określono - przedsiębiorstwo może „ukrywać przed konsumentami istotny fakt, że nie będzie w stanie świadczyć usługi po cenach wyświetlanych w całym procesie rezerwacji”, tj. takich, jak te wyświetlanych na stronie internetowej i w aplikacji przewoźnika.

Trzeba zbadać fakty

Urząd zastrzegł, że postępowanie ma na celu zbadanie faktów i stwierdzenie, czy doszło do domniemanego naruszenia przepisów. Czas trwania postępowania wynosi trzy miesiące i w uzasadnionych przypadkach może zostać przedłużony dwukrotnie, za każdym razem o maksymalnie dwa miesiące. Wszczęcie postępowania nadzorującego nie oznacza, że dane przedsiębiorstwo dopuściło się naruszenia.

Wizz Air to węgierska linia lotnicza i jeden z największych przewoźników działających w Polsce. Jak podano na jego stronie, obecnie Wizz Air obsługuje ponad 600 tras z 25 baz operacyjnych w regionie i jest największą tanią linią lotniczą w Europie Środkowej i Wschodniej. Wizz Air eksploatuje flotę 213 samolotów Airbus A320 i A321 i był preferowanym wyborem 60,3 miliona pasażerów w 2023 roku - zaznaczono.

PAP/bz

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

To nie żart! Wódka za 3,39 zł – w opakowaniu po jogurcie

Rząd Tuska wbije polskim przewoźnikom nóż w plecy?

W PKP Intercity przyspieszą, ale na CMK będzie wolniej

Szału nie ma. Oto emerytura olimpijska Igi Świątek

»» Najnowsze wydanie „Wywiadu Gospodarczego” oglądaj tutaj:

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych