Codziennie znika w Polsce ponad 30 sklepów
Ze względu na słabą koniunkturę, a także konkurencję e-handlu, w 2024 roku zlikwidowano 2 tys. tradycyjnych placówek, a kolejne 9 tys. zawiesiło działalność - podaje w poniedziałek „Rzeczpospolita”.
Jak podaje dziennik, „po ubiegłorocznych zmianach w Polsce działa wciąż 367,1 tys. stacjonarnych sklepów – wynika z szacunków firmy Dun & Bradstreet, które +Rzeczpospolita+ poznała jako pierwsza„.
„Powody likwidacji placówek? – Przede wszystkim niezwykle niska rentowność handlu detalicznego, coraz wyższe koszty prowadzenia działalności gospodarczej, wojna cenowa największych sieci handlowych” – wylicza Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet.
Dodaje, że ”przyczynia się do tego również rosnąca popularność sklepów internetowych, co zauważalne jest przede wszystkim w sprzedaży elektroniki, AGD, sklepach odzieżowych czy obuwniczych„.
E-commerce bije rekordy popularności
Z kolei Emil Walczak dyrektor ds. wdrożeń i kluczowych klientów w BaseLinke mówi „Rz”, że ”Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie. Konsumenci coraz chętniej robią zakupy online, kupując nie tylko elektronikę czy rzeczy do domu i ogrodu, ale też sięgając po produkty typowo spożywcze„.
PAP, Sek
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Nie wieje optymizmem w energetyce wiatrowej
Czy Pesa kupi hiszpański koncern? Decyzja w styczniu!
Sieć Moya podbija szturmem rynek paliw
»»Paraliż służby zdrowia. Kolejki najdłuższe od 13 lat – oglądaj na antenie telewizji wPolsce24