Informacje
Fabryka Wedla w Warszawie / autor: Fratria / Andrzej Wiktor
Fabryka Wedla w Warszawie / autor: Fratria / Andrzej Wiktor

Marka-symbol planuje rewolucję. „Nie tylko czekolada”

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 19 maja 2025, 12:44

  • Powiększ tekst

Wedel pracuje nad kolejną inwestycją, w nową linię produkcyjną. Nie wyklucza też przejęcia fabryki, a także wyjścia poza branżę czekoladową - podano w sprawozdaniu z działalności firmy za 2024 rok.

W tej chwili pracujemy nad kolejną inwestycją, którą będzie nowa linia produkcyjna. Na tym się koncentrujemy, jeśli chodzi o najbliższe 2-3 lata. Ona nam zapewni pokrycie potrzeb produkcyjnych i zamówień do ok. 2028 roku” - poinformował Wedel.

Wyjście „poza kategorię czekoladową”

Dodano, że firma zakłada dalszy rozwój biznesu: wzrost sprzedaży, wzrost produkcji. „_To oznacza, że najpóźniej za kilka lat chcielibyśmy pozyskać dodatkowe miejsce do produkcji naszej oferty. Nie wykluczamy przejęcia innej fabryki, a także wyjścia poza kategorię czekoladową. To jest scenariusz, nad którym w tej chwili pracujemy” - przekazano.

Jak podaje Wedel spółka rozszerza także ofertę produktów licencjonowanych nie zamykając się przy tym wyłącznie na działania w obrębie branży spożywczej.

Efektem tego podejścia była przełomowa współpraca z marką OnlyBio, wprowadzająca na rynek produkty kosmetyczne inspirowane słodyczami Wedla. Również Spółka nawiązała współpracę z marką Sonko, w ramach której rozwijane są wafle ryżowe i chrupkie pieczywo z dodatkiem oryginalnej wedlowskiej czekolady” - przypomniano.

Dodano, że ”w planach mamy kolejne ciekawe współprace np. z firmą Gatta – kolekcja bielizny i rajstop – i limitowane edycje produktów, które zaskoczą konsumentów i zachęcą do zakupów„.

Branża spożywcza pełna niepewności

Wedel ocenił, że polski rynek słodyczy czekoladowych jest dojrzały oraz charakteryzuje się wysokim poziomem nasycenia.

Konsumenci coraz bardziej świadomie podchodzą do swoich wyborów. Sięgają po słodycze przede wszystkim ze względu na smak, wysoką jakość oraz potrzebę dostarczania sobie małych przyjemności płynących z jedzenia czekolady. Istotna jest również ich rosnąca świadomość zdrowotna” - przekazała firma.

Spółka podkreśliła, że w 2024 roku firma Wedel, podobnie jak wielu innych graczy, musiała stawić czoła dynamicznym zmianom na rynku.

Ceny surowców pozostają na wyjątkowo wysokim poziomie, a ich fluktuacje stanowią wyzwanie dla całej branży. Wobec globalnych trudności związanych z niepewną sytuacją gospodarczą, kluczowe jest zachowanie równowagi między optymizmem związanym z przewidywanym wzrostem na rynku słodyczy czekoladowych, a realistycznym spojrzeniem na to, co może czekać naszą branżę” - dodano.

W okresie obrotowym od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 1,17 mld zł oraz zostały wygenerowany zysk netto na poziomie 53,5 mln zł.

PAP Biznes, sek

»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Wycinka na działce. Deregulacja czy prezent dla deweloperów?

Niemcy stracą pół miliona miejsc pracy. „Chiński skok”

Paweł Borys: nie wrócimy już do zerowych stóp procentowych

»» Podliczono wszystkie głosy. Znamy wyniki ze 100 proc. komisji wyborczych – oglądaj na antenie telewizji wPolsce24

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych