Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł w kwietniu do 103,53 pkt
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) wzrósł o 4,97 pkt i osiągnął najwyższą wartość w ciągu ostatnich 12 miesięcy, czyli 103,53 pkt. W jeszcze większym stopniu, bo o 7,82 pkt, poprawił się klimat gospodarczy - do 96,25 pkt, podał instytut badawczy Ipsos.
Brak niekorzystnych dla konsumentów wydarzeń społeczno-gospodarczych oraz ustabilizowanie się nastrojów politycznych, po odrzuceniu przez sejm wotum nieufności wobec obecnego rządu, poprawiły optymizm Polaków. Poprawa prognoz makroekonomicznych dla Polski na najbliższy rok, znajdująca wyraz w opinii międzynarodowych organizacji ratingowych, mogła wpłynąć na wyraźną poprawę klimatu gospodarczego - czytamy w komunikacie.
Ipsos wskazał również, że okres przedświąteczny miał wpływ na zwiększenie skłonności do zakupów, ale w pewnym stopniu także na poprawę nastrojów społecznych.
Wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 7,82 pkt m/m i wyniósł w kwietniu 96,25 pkt.
Wskaźnik skłonność do zakupów wzrósł o 3,08 pkt m/m i wyniósł w kwietniu 108,39 pkt.
Wskaźnik bieżący wzrósł o 6,72 pkt m/m i wyniósł w kwietniu 100,15 pkt.
Wskaźnik oczekiwań wzrósł o 4,61 pkt m/m i wyniósł w kwietniu 104,84 pkt.
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego 6-10 kwietnia 2017 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1 000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat
Na podst. ISBNews