Informacje

Fot. Fratria/Julita Szewczyk
Fot. Fratria/Julita Szewczyk

W PKO BP klient obsłuży się sam. Na początek w czterech miejscach

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 10 lipca 2017, 10:29

  • Powiększ tekst

PKO Bank Polski wprowadził pierwsze stanowiska samoobsługowe: dwa w Warszawie i dwa w Jeleniej Górze

Stanowiska samoobsługowe z jednej strony podnoszą komfort klientów, z drugiej optymalizują koszty funkcjonowania placówek bankowych - zmniejszają koszty obsługi klientów, obniżają niezbędne zaangażowanie pracowników w realizację operacji, dzięki czemu mogą angażować się w obsługę klientów zainteresowanych bardziej skomplikowanymi produktami. Celem prowadzonego pilotażu jest ocena, w jaki sposób urządzenia te usprawnią proces obsługi klienta, sprawdzenie poziomu wykorzystania stanowisk samoobsługowych w naszych realiach. Rozwiązanie to z powodzeniem zostało zastosowane na rynku brytyjskim m.in. w banku Barclays -powiedział kierownik zespołu w Departamencie Sieci i Optymalizacji Procesów Zbigniew Jancewicz, cytowany w komunikacie.

Z kas samoobsługowych mogą skorzystać wszyscy klienci indywidualni i firmowi posiadający karty do rachunku bankowego. Dwa stanowiska samoobsługowe działają w Oddziale 6 i 101 w Warszawie oraz dwa w Oddziale 1 w Jeleniej Górze. Urządzenia zostały wyposażone w ekrany dotykowe oraz dodatkowe oprogramowanie, które pozwala na realizację bardziej skomplikowanych transakcji niż sama wpłata i wypłata gotówki.

Pilotaż będzie realizowany w dwóch etapach. Na początek klienci będą mogli skorzystać z funkcji wpłaty gotówkowej na konto własne, wypłaty gotówki, przelewu między własnymi rachunkami, przelewu na dowolne konto, założenia lokaty, sprawdzenia lub wydruku salda oraz innych operacji dostępnych obecnie w bankomatach. W dalszej kolejności klienci będą mogli uzyskać pożyczkę gotówkową, dokonywać wpłat gotówkowych na obce konta, zrealizować przelew do urzędu skarbowego lub ZUS oraz zakładać rachunek oszczędnościowy. Lista dostępnych transakcji będzie sukcesywnie zwiększana. Klient loguje się do urządzenia przy użyciu karty debetowej, z użyciem numeru PIN. Dokumenty dotyczące realizowanych transakcji będą przekazywane na wskazany przez klienta adres poczty elektronicznej. W urządzeniu będzie możliwość uzyskania jedynie krótkich potwierdzeń transakcji, analogicznie jak to ma miejsce obecnie w bankomatach - czytamy dalej.

Podobnie jak w poprzednich latach, PKO Bank Polski udostępnia w trakcie sezonu wakacyjnego mobilne bankomaty ustawione w wybranych turystycznych miejscowościach: we Władysławowie, Łebie, Helu, Dziwnowie, Międzyzdrojach, Mielnie, Świnoujściu, Ustroniach Morskich, Juracie, Jastrzębiej Górze, Krynicy Morskiej, Jastarni, Karwii, Kużnicy, Pobierowie, Rewalu i Okuninkach n. Jez. Białym. Urządzenia te będą funkcjonowały do końca września, podano także w materiale.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 285,57 mld zł mld zł na koniec 2016 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.

ISBNews, MS

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych