Biznes ocenia działalność PAIiH na piątkę
96 proc. klientów Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu jest zadowolonych z jej usług - wynika z przedstawionych w piątek rezultatów badania firm. 83 proc. badanych podmiotów uważa, że współpraca z PAIH ułatwiła i przyśpieszyła proces inwestycyjny
Dwie trzecie (67 proc.) ankietowanych klientów Agencji określiło się jako „bardzo zadowolonych”, a 29 proc. jako „zadowolonych” z kontaktów. 92 proc. oceniło, że PAIH dostarcza użytecznych informacji, a 75 proc. uznało, że pracownicy Agencji prezentują „wysoki poziom przygotowania”.
Polscy inwestorzy docenili pośrednictwo PAIH w kontaktach z zagranicznymi instytucjami, takimi jak urzędy, ambasady, placówki dyplomatyczne czy odpowiedniki PAIH działające na rynkach zagranicznych. Z kolei przedsiębiorcy planujący inwestycje w Polsce chwalili sobie przygotowanie wizyt lokalizacyjnych, pomoc w pozyskiwaniu dotacji czy wsparcie w kontaktach z lokalnymi władzami.
Badanie dowodzi, że poprzez profesjonalizację działań udało nam się stworzyć silną bazę usług, której jakość doceniają nasi klienci. W efekcie liczba projektów w portfelu Agencji konsekwentnie rośnie w skali roku i wzbogaca się o coraz większe i bardziej zaawansowane technologicznie inwestycje - ocenił wiceprezes PAIH Krzysztof Senger.
W opinii 94 proc. ankietowanych strona internetowa paih.gov.pl zawiera kluczowe informacje dla firm, które planują realizacje projektów inwestycyjnych w Polsce.
Fakt, że inwestorzy, z którymi pracujemy uznali Agencję za bardzo profesjonalnego partnera biznesowego jest powodem do dumy, ale też daje impuls do dalszej profesjonalizacji usług w oparciu o najlepsze światowe standardy - powiedziała dyrektor Departamentu Inwestycji Zagranicznych Iwona Chojnowska-Haponik.
Jak podkreśliła PAIH, w ocenie większości respondentów postrzegana jest jako profesjonalny partner biznesowy, co wynika z kompetentnych pracowników, którzy dostarczają istotnych i merytorycznie wartościowych informacji, dużego zaangażowania, szerokich i sprawdzonych kontaktów w kraju i za granicą, oraz dużego doświadczenia w organizacji różnego typu wydarzeń - misji biznesowych, konferencji, wizyt referencyjnych i rozmów B2.
Badanie satysfakcji z usług PAIH przeprowadziła firma Kantar Millward Brown. Objęto nim trzy obszary działalności - pierwszy kontakt, prowadzenie projektu inwestycyjnego i ogólną ocenę pracy Agencji. Badanie polegało na wywiadach telefonicznych metodą CATI oraz pogłębionych wywiadach indywidualnych inwestorów, którzy zrealizowali swoje inwestycje w kraju lub za granicą przy pomocy PAIH. Przeprowadzono je pomiędzy 20 listopada a 18 grudnia 2017 r.
SzSz(PAP)