Poczta Polska pracuje pełną parą
Ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce dostarczyła w minionym roku Poczta Polska. Najwięcej było ich oczywiście w okresie przedświątecznym - w poniedziałek i wtorek przed Bożym Narodzeniem nadano ponad milion przesyłek.
W okresie świątecznym liczba nadanych przesyłek wzrosła o 35 proc. w porównaniu do pozostałych miesięcy roku.
W najintensywniejszym tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie paczek było aż o 81 proc. więcej niż w pozostałych tygodniach 2017 roku – czytamy w komunikacie spółki.
Poczta wskazuje, że oprócz przesyłek kurierskich szczególnym zainteresowaniem cieszyły się przesyłki nadawane w ramach Pakietu Polecony eCommerce. Dotarła do nas rekordowa liczba przesyłek nadanych za granicą, przede wszystkim w Chinach.
Coraz większą popularnością cieszy się usługa click&collect, dzięki której klienci mogą odebrać zamówioną paczkę w specjalnych punktach m.in. na stacjach paliw Orlen, w kioskach i salonikach RUCH-u, a także w sklepach Żabka oraz Freshmarket. Jak zapowiada Poczta Polska, docelowo sieć click&collect ma powiększyć się do ponad 11 tys. punktów odbioru.
Przygotowania do obsługi szczytu świątecznego Poczta Polska rozpoczęła już na początku 2017 roku.
W październiku uruchomiono Centrum Monitoringu, którego głównym zadaniem była całodobowa koordynacja prac 14 pocztowych sortowni (WER). Dodatkowo spółka zatrudniła ponad 1500 osób, w obsłudze przesyłek w placówkach i sortowniach pocztowych pomagało także blisko 200 pracowników administracji - czytamy w komunikacie.
Spółka zaznaczyła, że „pierwszy miesiąc nowego roku to okres wzmożonych nadań przesyłek, którymi są najczęściej nietrafione prezenty świąteczne”.
Zgodnie z obowiązującym prawem, jeżeli towar został kupiony poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość (np. w sklepie internetowym) klient ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni. Wymaga to jednak angażowania w cały proces osoby, która taki prezent nam wręczyła, dlatego coraz częściej klienci decydują się na okazjonalną sprzedaż otrzymanych prezentów np. poprzez portale aukcyjne - zauważa Poczta Polska.
Z danych spółki wynika, że po poprzednich świętach Bożego Narodzenia na największej w Polsce platformie sprzedażowej wystawiono ponad milion nietrafionych prezentów. Poczta Polska prognozuje, że w obecnym sezonie nietrafionych prezentów może być znacznie więcej. (PAP)