Informacje

Ponad pół miliarda składek PKO Ubezpieczenia

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 30 sierpnia 2018, 12:08

  • Powiększ tekst

PKO Ubezpieczenia zebrały łącznie 535,5 mln zł składki przypisanej brutto w I poł. 2018 r., w tym spółka życiowa - 253,7 mln zł, a spółka majątkowa - 281,8 mln zł.

Po sześciu miesiącach bieżącego roku PKO Ubezpieczenia osiągnęło wynik finansowy netto na poziomie 29,1 mln zł - ponad dwukrotnie przewyższając wynik osiągnięty w analogicznym okresie w 2017 r. Spółki w pierwszym półroczu 2018 r. zebrały łącznie 535,5 mln zł składki przypisanej brutto, w tym spółka życiowa 253,7 mln zł, a spółka majątkowa 281,8 mln zł - czytamy w komunikacie.

Jak wskazano, osiągnięte rezultaty finansowe to efekt bardzo dobrego wyniku technicznego w produktach majątkowych oraz wyniku inwestycyjnego na środkach własnych i konsekwencja optymalizacji modelu operacyjnego przeprowadzonej w 2017 r., która umożliwiła utrzymanie kosztów administracyjnych na niskim poziomie.

Udział szkód likwidowanych w tzw. szybkiej ścieżce, z jak najmniejszym zaangażowaniem klienta, zwiększył się z 30 proc. w 2017 r. do 50 proc. na koniec pierwszego półrocza 2018 r. W I połowie 2018 r. Towarzystwo wypłaciło blisko 19 mln zł świadczeń z produktów ochronnych, co stanowi wzrost o 25 proc. r/r, podano także.

Mamy jasno sprecyzowane plany dotyczące rentownej działalności. Skupiamy się nie tylko na poszerzaniu naszej oferty ubezpieczeń, ale też chcemy być liderami zachodzących zmian w rozwoju nowych technologii w branży ubezpieczeniowej. W tym celu powołaliśmy zespół innowacji, który będzie odpowiedzialny za rozwiązania Insurtech. Klienci oczekują coraz większej satysfakcji z ochrony ubezpieczeniowej - przyjaznego doświadczenia w zakupie i dostępności ubezpieczeń. Dokładamy starań, aby wprowadzane przez nas innowacje służyły temu jak najlepiej – powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Sławomir Łopalewski.

PKO Ubezpieczenia ma już ponad 1,5 mln klientów, w tym 778 tys. stanowią klienci spółki życiowej, z kolei spółka majątkowa obsługuje już ponad 734 tysiące osób.

Towarzystwo zakłada utrzymanie realizowanego tempa rozwoju i wysokiego wyniku finansowego w kolejnych kwartałach. Najbliższe działania przewidują koncentrację na dalszym udoskonalaniu obecnej oferty produktów powiązanych, poszukiwaniu nowych i oczekiwanych przez klientów produktów ubezpieczeniowych oraz na rozwoju obsługi poprzez m.in. wykorzystanie nowych technologii - czytamy w informacji.

Na podst. ISBnews

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych