Obwodnica Marek będzie dokończona w 2021 r.
Podpisano dwie umowy na dokończenie budowy obwodnicy Marek - poinformowała w poniedziałkowym komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Zakończenie prac przewidywane jest wiosną 2021 roku.
W komunikacie wyjaśniono, że umowy dotyczą kontynuacji projektowania i budowy drogi ekspresowej S8 od węzła Marki do węzła Kobyłka (z węzłem) oraz na pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizowanymi robotami.
Starbag dokończy inwestycję
Jak podano, wykonawcą inwestycji jest spółka Strabag.
Wartość umowy wynosi ok. 166 mln zł, a czas realizacji to 10 miesięcy od daty zawarcia umowy (z wyłączeniem okresu zimowego). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest wiosną 2021 r. - informuje GDDKiA.
Zgodnie z informacją, nadzór inwestorski nad realizacją przedsięwzięcia będzie prowadzić Prokom Construction. Umowa o wartości ok. 2,7 mln zł zakończy się w maju 2022r.
Zadaniem wykonawcy jest dokończenie prac, takich jak: węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), węzeł Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), węzeł Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładka w rejonie ul. Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, chodniki, ścieżki rowerowe, Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne - wymienia Dyrekcja.
Historia obwodnicy Marek
GDDKiA przypomina, że 28 listopada 2014 r. podpisano umowę na realizację zadania z konsorcjum, którego liderem była Salini Polska. Wartość umowy stanowiła ok. 70 proc. kosztorysu Zamawiającego. W maju 2018 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą. Następnie wykonana została inwentaryzacja terenu i przygotowana dokumentacja do ogłoszenia przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy, który dokończy niezrealizowane prace.
We wrześniu 2018 r. ogłoszony został przetarg na dokończenie budowy łącznicy zjazdowej z obwodnicy Marek na DK8 w kierunku Białegostoku. Wpłynęła jedna oferta, która dwukrotnie przekroczyła kosztorys inwestorski Zamawiającego. Postępowanie zostało unieważnione.
W październiku ponownie ogłosiliśmy przetarg. Tym razem wpłynęły dwie oferty, z których ta z niższą ceną o ok. 70 proc. przekraczała kosztorys inwestorski. W związku z tym w listopadzie 2018 r. postępowanie zostało unieważnione - tłumaczy GDDKiA.
Dodano, że inwestor dokonał weryfikacji kosztorysu na dokończenie wszystkich prac na odcinku Marki - Kobyłka, biorąc pod uwagę m.in wzrost cen materiałów czy wykonanie robót poprawkowych. Z uwagi na to, że kwota była wyższa od poprzedniej wyceny, wystąpiono o przyznanie dodatkowych środków finansowych. Uzyskanie ich umożliwiło ogłoszenie przetargu na dokończenie wszystkich prac.
ak, PAP