Informacje

S5 / autor: GDDKiA
S5 / autor: GDDKiA

Brawo GDDKiA - jutro otwarcie S5

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 14 grudnia 2019
  • 13:02
  • 3
  • Tagi: biznes drogi ekspresowe gddkia pieniądze s5 toto
  • Powiększ tekst

Od jutra ostatnie 50 km drogi ekspresowej S5  w woj. wielkopolskim dostępne dla kierowców. Nowe odcinki S5 pozwolą kierowcom na bezpieczniejsze i bardziej komfortowe podróżowanie pomiędzy Poznaniem i Wrocławiem, skracając czas przejazdu do ok. 1,5 godziny - czytamy w komunikacie GDDKiA.

Zarówno droga jak i tempo realizacji ekspresowe - dwa odcinki oddajemy przed terminem - czytamy w komunikacie GDDKiA

»» O sobotnim otwarciu trzech odcinków S5 i rychłych otwarciach kolejnych dróg i obwodnic czytaj tutaj:

Droga S5: dużo szybciej z Poznania do Wrocławia

Przypomnijmy, że losy zakończenia S5 stanęły pod znakiem zapytania w czerwcu, do GDDKiA wpłynęło pismo, w którym firma Toto poinformowała, że nie dokończy budowy drogi S5 pod Poznaniem. Na drodze w tym czasie miały być prowadzone odbiory, a jeszcze przed wakacjami kierowcy mieli mieć do dyspozycji dwie jezdnie.

W czerwcu br. odstąpiliśmy od umowy z Wykonawcą odcinka, tj. włoskim konsorcjum TOTO S.p.A. Construzioni Generali (Lider) i Vianini Lavori S.p.A (Partner), i podjęliśmy działania mające na celu zabezpieczenia interesów Skarbu Państwa. Przejęliśmy ochronę placu budowy oraz utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu. Krok po kroku realizowaliśmy założony przez nas plan działań.

Wronczyn - Kościan Południe

W ramach zadania zrealizowano prawie 19 km drogi ekspresowej, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne, dwa węzły drogowe (Czempiń oraz Kościan Północ), 22 obiekty inżynierskie, dwa Miejsca Obsługi Podróżnych, drogi publiczne uzupełniające istniejącą sieć dróg oraz drogi serwisowe służące do obsługi terenów przyległych do drogi S5.
Wykonawca zrealizował zadanie blisko miesiąc przez terminem.

Kościan Południe - Radomicko

W ramach zadania zrealizowano prawie 16  km drogi ekspresowej, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne, cztery węzły drogowe (Kościan Południe, Śmigiel Północ, Śmigiel Południe, Lipno) oraz 22 obiekty inżynierskie. Pomimo tego, że termin zakończenia prac przypada na lipiec przyszłego roku, Wykonawca dołożył wszelkich starań, aby trasa główna została udostępniona z pozostałymi odcinkami, dzięki czemu zapewniamy ciągłość przejazdu. Nadal będą prowadzone prace poza jezdniami, jednak w żaden sposób nie będą one wpływały na ruch. W celu zachowania bezpieczeństwa na odcinku od węzła Kościan Północ do węzła Lipno będzie obowiązywało tymczasowe ograniczenie prędkości do 90 km/h oraz oznakowanie A-18b – „zwierzęta dzikie”.

Nowa trasa S5 jest doskonale skomunikowana z innymi odcinkami dróg krajowych oraz z drogami innych kategorii przy zastosowaniu nowoczesnych bezkolizyjnych rozwiązań komunikacyjnych (węzły drogowe, wiadukty). Ponadto inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla podróżujących tranzytem pomiędzy aglomeracją poznańską i wrocławską, jak i korzystających z połączeń lokalnych. Poprawią się warunki ruchu nie tylko na jej ciągu, ale także na innych drogach województwa wielkopolskiego, w tym alternatywnych dróg. W ramach budowy odcinka S5 Poznań - Radomicko zadbano o rozwiązania niezbędne dla pełnej ochrony środowiska. W tym celu zachowano przebieg szlaków migracyjnych zwierząt (wybudowano przejścia dla zwierząt, wykonano szczelny system konstrukcji i rozwiązań technicznych naprowadzających zwierzęta na te przejścia) oraz zamontowano ekrany przeciwakustyczne i przeciwolśnieniowe.

ak, GDDKiA

Komentarze