Przelewy telefoniczne BLIK dla klientów Pekao
Bank Pekao S.A. udostępnił klientom możliwość wykonywania przelewów na telefon BLIK. To najszybszy sposób przekazywania pieniędzy pomiędzy klientami różnych banków. Użytkownicy BLIKA mogą przelewać pieniądze w ten sposób z wykorzystaniem aplikacji mobilnych dziewięciu banków.
Przelewy na telefon BLIK stają się coraz popularniejszym sposobem na przekazywanie pieniędzy. W pierwszych trzech kwartałach tego roku użytkownicy zrealizowali blisko 11 milionów takich transakcji. Atutem rozwiązania jest przede wszystkim to, że nie trzeba znać numeru konta odbiorcy przelewu, a pieniądze docierają do odbiorcy, nawet jeśli korzysta z usług innego banku, który udostępnia tę funkcję.
Obecnie, po uruchomieniu usługi w Banku Pekao S.A., już dziewięć banków umożliwia wykonywanie przelewów na numer telefonu BLIK. Możliwe jest to także w Alior Banku, Banku Millennium, Credit Agricole, Getin Banku, ING Banku Śląskim, mBanku, PKO Banku Polskim i Santander Banku.
Czasy, kiedy do przekazania pieniędzy drugiej osobie trzeba było znać długi numer rachunku, a odbiorca otrzymywał pieniądze po minimum kilku godzinach lub dopiero następnego dnia, odchodzą w przeszłość. Dziś na całym świecie widać wyraźny trend do wprowadzania płatności natychmiastowych. Klienci tego oczekują. Blik oferuje takie rozwiązanie i staje się ono praktycznie powszechne z chwilą udostepnienia przez Bank Pekao S.A. – mówi Monika Król, Wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
Bank Pekao S.A. sukcesywnie i konsekwentnie udostępnia kolejne funkcje BLIKA od momentu dołączenia do systemu w czerwcu 2018 roku, klienci mogą już płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać pieniędzy z bankomatów. Udostępnienie przelewu na numer telefonu BLIK jest zwieńczeniem tego procesu.
Korzystanie z bankowości mobilnej staje się codziennością. Coraz więcej klientów jest zainteresowanych nowoczesnymi rozwiązaniami wspierającymi zarządzanie ich osobistym budżetem. “Nośnikiem” najbardziej innowacyjnych rozwiązań bankowych są najczęściej aplikacje mobilne. W Banku Pekao S.A. wdrażamy usługi i produkty, które są dla klientów wygodne, potrzebne i łatwe. Wdrożenie przelewów BLIK na telefon sprawia, że możemy poszczycić się najszerszą na rynku ofertą w tym zakresie. – mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności z Banku Pekao S.A.
Jak działa przelew na numer telefonu BLIK
Aby korzystać z przelewów na numer telefonu BLIK, użytkownik musi powiązać ten numer ze swoim rachunkiem bankowym – robi to w aplikacji bankowości mobilnej. Informacja taka trafia do systemu BLIK. Dzięki temu, gdy inny użytkownik BLIKA chce wysłać przelew na numer telefonu, jego bank może sprawdzić w systemie BLIK, na jaki numer rachunku ma wykonać przelew. Pieniądze trafiają na konto odbiorcy niemal natychmiast – nawet jeśli nadawca przelewu ma konto w innym banku niż jego odbiorca.
Zrealizowanie przelewu na numer telefonu BLIK jest bardzo proste. Po uruchomieniu aplikacji mobilnej banku należy wybrać „Przelew na telefon BLIK”, następnie z książki kontaktów trzeba wybrać osobę, której mają być przekazane pieniądze (za pierwszym razem aplikacja mobilna banku poprosi o dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie) lub po prostu wpisać jej numer telefonu. Użytkownik wybierając odbiorcę przelewu z listy kontaktów widzi, czy dana osoba również korzysta z tej funkcji i może otrzymać przelew na numer telefonu BLIK. Dalej po wpisaniu kwoty i tytułu przelewu wystarczy zatwierdzić go PIN-em aplikacji mobilnej. Już po chwili odbiorca przelewu będzie miał pieniądze na swoim koncie.
BLIK stał się masowym systemem płatności
W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku Polacy zrealizowali aż 146 mln transakcji BLIKIEM, to więcej niż przez pierwsze 4 lata funkcjonowania systemu. W tym czasie blisko 11 mln. razy w tym czasie skorzystali z przelewu na numer telefonu BLIK. BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności mobilnych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Banku Pekao S.A, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej.