Informacje

fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay
fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay

Amerykanie poczują Smak Polski

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 21 stycznia 2020, 07:18

  • Powiększ tekst

Twórcy nowego amerykańskiego serialu telewizyjnego „Flavor of Poland” (Smak Polski) chcą pokazać, że polska kuchnia i polska kultura to nie tylko pierogi i kiełbasa. Pierwszy z 13 odcinków serialu pokazały już stacje telewizji publicznej w Nowym Jorku i w Chicago.

Serial wyprodukowany przez American Public Televison (APT) będzie także pokazany przez telewizję publiczną w Detroit, drugim po Chicago największym skupisku Amerykanów polskiego pochodzenia w rejonie Wielkich Jezior i przez inne stacje telewizyjne, wchodzące do systemu amerykańskiej telewizji publicznej.

CZYTAJ TEŻ: Chińczycy dostrzegli podwodne oczy USA?

Przewodniczką po polskiej kuchni, polskich obyczajach i polskiej kulturze w serialu „Flavor of Poland” jest wychowana w Chicago aktorka Aleksandra August. Urodzona w miasteczku Tuchów w powiecie tarnowskim na wschód od Krakowa przyjechała do Stanów Zjednoczonych razem z rodzicami, kiedy miała trzy lata.

August, cytowana na portalu telewizji publicznej WTTP w Chicago, powiedziała, że mimo istnienia dużych skupisk polonijnych, takich jak w Chicago, polska kuchnia, jej różnorodność i bogactwo, jest praktycznie nieznana w Stanach Zjednoczonych:

Uważam, że Amerykanie znakomicie znają kuchnię włoską i włoską kulturę, są oswojeni z kuchnią meksykańską i chińską. Jednak nie mają informacji o polskiej kulturze i polskiej kuchni, dlatego staraliśmy się to nadrobić

Podczas pracy nad serialem aktorka i inne osoby zaangażowane w produkcję serialu wzorowanego na innych programach „kulinarno-podróżniczych”, wyprodukowanych dla telewizji publicznej, odwiedziła 30 miejscowości w Polsce. Podczas tej podróży rozmawiała z kuchmistrzami, historykami, krytykami kulinarnymi i mieszkańcami tych miejscowości.

August zwróciła uwagę na renesans kuchni polskiej, jaki miał miejsce po upadku komunizmu. „Teraz widać, że Polscy kuchmistrze sięgają w przeszłość, korzystają z tego, co rośnie w kraju, czerpią z tradycji, która ma setki lat” - powiedziała.

Patronami serialu są Polska i Słowiańska Federalna Unia Kredytowa (Polish and Slavic Federal Credit Union) - jedna z największych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych w Stanach Zjednoczonych (odpowiednik polskiego SKOKu), Baron Chocolatier - amerykański oddział polskiego producenta luksusowych czekolad Millano Group, projektant nowoczesnych kuchni i producent mebli kuchennych Earnestrust oraz PLL LOT.

PAP/ as/

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.