Informacje

Segregacja śmieci / autor: Fratria
Segregacja śmieci / autor: Fratria

Nadchodzi ułatwienie w kwestii segregacji?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 8 sierpnia 2020, 15:37

  • Powiększ tekst

Resort klimatu chce, by na opakowaniach produktów sprzedawanych w sklepach znalazła się jasna informacja, do którego z kontenerów należy wrzucić opakowanie bądź produkt, który się w nim znajduje – poinformował PAP wiceminister klimatu Jacek Ozdoba

Od 1 lipca 2017 roku obowiązuje Jednolity System Segregacji Odpadów (JSSO), który wyznacza standard segregacji odpadów w Polsce. Jego konsekwencją było zastosowanie pięciu pojemników na odpady: niebieskiego – na papier; zielonego – na szkło, żółtego – na metale i tworzywa sztuczne, brązowego – na bioodpady, np. resztki jedzenia, czarnego – na odpady zmieszane.

Wiceszef resortu klimatu przyznał, że często nie wiadomo, do którego z pojemników wrzucić konkretny odpad. Przykładem jest np. karton po mleku, który mimo iż z wierzchu jest pokryty tekturą, w środku ma także elementy plastikowe czy metalowe. Kartony po mleku trafiają często do niebieskiego pojemnika, a tymczasem powinny do żółtego. Takich przykładów jest wiele.

Ozdoba poinformował, że resort pracuje nad przepisami, by na opakowaniach produktów pojawiła się jasna informacja, do którego pojemnika opakowanie czy sam produkt powinien trafić.

Wiceminister dodał, że ministerstwo zastanawia się też nad wprowadzeniem narzędzia dla samorządów, które pozwoli w inny sposób zbierać odpady z zabudowy wielorodzinnej, czyli budynków mieszkalnych.

Chodzi o ograniczenie odpowiedzialności zbiorowej, w przypadku mieszkańców budynków wielolokalowych” – powiedział.

Ozdoba wskazał, że planowane jest wprowadzenie przepisów, które umożliwiają indywidualne rozliczanie mieszkańców w budynkach wielolokalowych z obowiązku selektywnego zbierania odpadów.

Czytaj też: Rząd nagrodzi miasta chroniące klimat

PAP/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych