Poczta Polska udostępni 2 tys. automatów paczkowych
Do 2022 r. Poczta Polska planuje udostępnić 2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych, a liczba punktów odbioru przesyłek w sieci click & collect ma sięgnąć ponad 20 tys. - poinformował PAP we wtorek operator.
„Poczta Polska stawia na intensywny rozwój ekologicznego, wygodnego oraz bezpiecznego sposobu nadawania i odbierania przesyłek. Jednym z najważniejszych celów strategicznych jest udostępnienie klientom 2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych. To odpowiedź operatora pocztowego na dynamicznie rozwijający się w Polsce rynek zamówień internetowych i oczekiwania klientów” - zaznaczono.
Wyjaśniono, że nowe automaty staną w pobliżu m.in. placówek pocztowych, przy marketach i galeriach handlowych, przy urzędach państwowych i samorządowych, na terenach parafii czy spółdzielni mieszkaniowych. W przyszłym roku do użytku zostanie oddanych 500 tego typu urządzeń, w kolejnym roku ich liczba wzrośnie czterokrotnie.
Jak tłumaczy, cytowany w informacji, prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot, firma podjęła strategiczną decyzję, która zakłada większe udogodnienia dla klientów i jej partnerów biznesowych. Zdaniem Zdzikota rynek e-commerce może w najbliższych latach osiągnąć pułap nawet 100-120 mld zł rocznie.
„To dwa razy więcej niż szacowano jeszcze na początku tego roku. Poczta Polska już teraz jest jednym z liderów rynku przesyłek kurierskich i chce nadal umacniać swoją pozycję. Bezpieczne formy doręczania przesyłek mają coraz większe znaczenie, dlatego Poczta będzie rozwijać sieć automatów do odbioru przesyłek” – podkreślił prezes PP.
Poczta Polska - jak poinformowała - udostępnia największą w kraju sieć punktów odbioru, do której należą placówki pocztowe, sklepy Żabka, kioski i saloniki prasowe Ruchu oraz wybrane stacje Orlen. W sumie to 13 tys. punktów. Przesyłki można także odbierać już w ponad 240 automatach m.in. w placówkach pocztowych czy sklepach Biedronka.
Dodano, że 25 proc. przesyłek kurierskich stanowią dostawy do punktów odbioru. Poczta przewiduje, że wraz ze wzrostem na rynku e-commerce oraz rozwojem sieci punktów odbioru, w tym automatów paczkowych, w 2022 roku nawet 50 proc. paczek dostarczanych będzie do punktów i automatów paczkowych.
„Poczta Polska planuje jednocześnie, wraz z ekspansją w zakresie automatyzacji odbiorów i nadań paczek, zwiększać liczbę partnerskich punktów odbioru i nadań przesyłek. W przyszłym roku paczkę będzie można odebrać w jednym z 15 tys. punktów. W 2022 roku sieć zwiększy się do 20 tys. lokalizacji” - poinformowano.
Czytaj też: Rewolucja w sklepach. Polski projekt przełomem w płatnościach zakupowych?
PAP/kp