PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii Najlepszy Bank
W konkursie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń 2019 PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii Najlepszy Bank. Kapituła doceniła go za wypracowywane wyniki finansowe, wdrażane innowacyjne rozwiązania nadające ton zmianom na rynku oraz aktywny wpływ na rozwój gospodarczy kraju
Czytaj też: Jagiełło: PKO BP obecnie liderem zmian, a był kolosem na glinianych nogach
PKO Bank Polski, jako lider sektora, ma kluczowe znaczenie dla gospodarki, rozwoju i przyszłości całego kraju. Wyznacza trendy na rynku instytucji finansowych w Polsce. Nowoczesna technologia, zaawansowana analityka, czy ścisła współpraca z firmami z branży FinTech sprawiają, że oferowane przez bank usługi wykraczają poza tradycyjną bankowość, a on sam zwinnie przekształca się w firmę technologiczną z licencją bankową – PKO Bank Przyszłości.
Dziękujemy za nagrodę i docenienie dynamiki zysku PKO Banku Polskiego oraz jego rozwoju opartego na nowoczesnych technologiach. W PKO Banku Polskim zysk i rozwój idą w parze. Bank stale rozwija się i wdraża innowacyjne rozwiązania, a rozwój ten napędza zysk. Bez solidnych wyników finansowych PKO Banku Polskiego nie byłoby zmian wewnątrz organizacji i na rynku. Pozycja lidera sektora także pod względem wypracowanego zysku otwiera nam przestrzeń na wejście w branże niezwiązane z finansami, jak m.in. samochodowa, mieszkaniowa, pośrednictwa w oferowaniu usług edukacyjnych czy ochrony zdrowia, aż po usługi przetwarzania danych w chmurze. Ta nagroda jest dla nas potwierdzeniem dobrze obranego kierunku strategii prowadzącej nas w stronę Banku Przyszłości - mówi Rafał Kozłowski, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Czytaj też: PKO BP: przemysł praktycznie odrobił pandemiczne straty
PKO Bank Polski skupia się na przyspieszeniu cyfryzacji swojej i otoczenia. Owocem tych działań są m.in. uruchomienie platformy Automarket, wdrożenie otwierania wybranych rachunków osobistych „na selfie” oraz udostępnienie asystenta głosowego aplikacji IKO. Nowoczesne technologie są doceniane przez kontrahentów i klientów banku. Tylko w ciągu czterech miesięcy prawie 400 tys. razy klienci banku zostali obsłużeni przez narzędzia, takie jak boty, wykorzystujące technologię AI.
Mając na celu cyfryzację polskich przedsiębiorstw i zdynamizowanie wzrostu krajowej gospodarki, bank zainicjował powstanie spółki Operator Chmury Krajowej (OChK), którą rozwija wspólnie z udziałowcem - Polskim Funduszem Rozwoju. Partnerstwa strategiczne, jakie zawarł OChK z Google i z Microsoft, umożliwiają bankowi przejście z tradycyjnego modelu IT, na usługi chmurowe. W ten sposób bank dąży do zapewnienia sobie i swoim klientom innowacyjnego, bezpiecznego i efektywnego kosztowo środowiska do rozwoju.
Czytaj też: PKO BP przekracza kolejną barierę. 5 mln aktywnych IKO
W konkursie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń nagradzane są najefektywniejsze banki i instytucje ubezpieczeniowe, najciekawsze rozwiązania w tych sektorach a także osoby, które w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju sektora bankowego i ubezpieczeniowego w Polsce.