Według 76 proc. Polaków własność mediów ma znaczenie
76 proc. uczestników badania pracowni Social Changes dla portalu wPolityce.pl twierdzi, że to, do kogo należą media ma wpływ na sposób informowania i wydźwięk podawanych informacji. Przeciwnego zdania jest 8 proc. badanych.
Na pytanie czy „na sposób informowania i wydźwięk podawanych informacji ma wpływ to, do kogo należą media, np. telewizja, radio, prasa, portale internetowe”, 43 proc. uczestników badania odpowiedziało „zdecydowanie tak”, a 33 proc. „raczej tak”.
6 proc. uczestników badania udzieliło odpowiedzi „raczej nie”, a 2 proc. - „zdecydowanie nie”. 16 proc. uczestników wskazało odpowiedź „trudno powiedzieć”.
Według sondażu, odpowiedzi twierdzącej udzieliło 75 proc. wyborców Zjednoczonej Prawicy i 87 proc. Koalicji Obywatelskiej.
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu internetowym, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1090 osób w dniach od 1 do 5 stycznia 2021 roku.
PAP/RO
CZYTAJ TEŻ: Obajtek do opozycji: Państwa argumentacja ws. Polska Press to absurd totalny! [wideo]