Po co Orlenowi Polska Press? "Logiczne uzupełnienie"
Musimy mieć spółki, które będą obsługiwały nasz biznes nie tylko pod względem technicznym, lecz także informacyjnym – powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek „Super Expressowi”. „Polska Press stanowi logiczne uzupełnienie posiadanego przez Orlen domu mediowego, spółki Ruch i inwestycji e-commerce” - dodał
Czytaj też: Kaczyński: Polska musi mieć własne media
Czytaj też: Obajtek: nie planujemy zakupu innych mediów
czytaj też: Obajtek: Nie żałuję zakupu Polska Press
Daniel Obajtek odpowiadał w dzienniku Super Express na pytanie o naturę przejęcia Polski Press, o główny cel transakcji – biznes, repolonizację bądź wręcz upartyjnienie mediów. Obajtek powiedział, że żadna transakcja, która nie broni się na płaszczyźnie biznesu, nie wchodziłaby w grę – informuje należący do Infor Biznes Sp. z o.o. Dziennik Gazeta Prawna.
Zostały przeprowadzone wycena, analiza i badanie synergii. Otrzymaliśmy wszystkie niezbędne zgody, w tym Rady Nadzorczej. Mam wizję rozwoju tej spółki – relacjonuje Dziennik wypowiedź Obajtka dla „SE”.
Prezes Orlenu dodał, aby nie sprowadzać kupna Polska Press tylko do nabycia samych gazet. Zaznaczył, że portal internetowy Polski Press jest trzeci co do wielkości w Polsce i korzysta z niego 17,5 mln osób.
Polska Press będzie nowoczesnym kanałem informacyjnym dla klientów. Stanowi logiczne uzupełnienie posiadanego przez nas domu mediowego, spółki Ruch i inwestycji e-commerce - podkreślił Obajtek.
Obajtek nie ujawnił przywidywań w ile lat transakcja zwróci się koncernowi, zasłaniając się tajemnicą spółki. Zapewnił jednak że kierownictwo Orlenu przeprowadziło przed transakcją bardzo konkretne wyliczenia.
dziennik.pl/mt