Informacje

Parówki  / autor: Pixabay
Parówki / autor: Pixabay

GIS alarmuje: Groźne bakterie w parówkach

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 24 kwietnia 2021, 11:30

  • Powiększ tekst

Główny Inspektor Sanitarny ostrzega przed bakteriami listerii w jednej partii parówek z szynki 250 g „Pikok Pure”. Inspektor nakazał wycofanie jej ze sklepów Lidl, a zakład produkcyjny spółki Sokołów uruchomił procedurę wycofania z rynku.

Partia jest dystrybuowana przez sieć sklepów „Lidl” w Polsce a została wyprodukowana przez Sokołów SA oddział w Czyżewie z terminem przydatności do spożycia do 4 maja 2021.

Numer tej partii parówek to 11031, numer serii: C 10349134, a weterynaryjny numer identyfikacyjny 20134001 - podał GIS.

Ostrzeżenie publiczne dotyczące żywności wydano ze względu na wykrycie obecności bakterii Listeria monocytogenes w wyniku działań urzędowych Inspekcji Weterynaryjnej

Spożycie żywności zanieczyszczonej Listeria monocytogenes może prowadzić do choroby zwanej listeriozą” - przypomina i ostrzega GIS.

Po niezwłocznym powiadomieniu producenta, zakład uruchomił procedurę wycofania produktu z rynku. „Organy urzędowej kontroli żywności monitorują proces wycofywania” - zapewnił Inspektor, a sama firma poinformowała odbiorców o konieczności zatrzymania dystrybucji, wycofania i poddania utylizacji partii w/w wyrobu.

Główny Inspektor Sanitarny zaleca, by nie spożywać produktu „PIKOK PURE PARÓWKI Z SZYNKI 250 g” oznaczonego wskazanym w komunikacie numerem partii i terminem przydatności do spożycia.

W przypadku wystąpienia objawów choroby po spożyciu produktów objętych komunikatem, należy skontaktować się z lekarzem” - apeluje GIS w ostrzeżeniu.

Informacje na temat objawów związanych z zakażeniem bakterią Listeria monocytogenes zawarte są na stronie internetowej (https://www.gov.pl/web/gis/choroby-zakazne2) pod hasłem „listerioza”.

Czytaj też: SG i KAS przechwyciły papierosową kontrabandę

PAP/kp

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych