Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com

Duński ubezpieczyciel postawiony w stan upadłości

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 8 czerwca 2021, 16:14

  • 2
  • Powiększ tekst

To się musiało tak skończyć. Urząd Komisji Nadzoru Finansowego poinformował właśnie, że jego duński odpowiednik (Finanstilsynet) oficjalnie potwierdził postawienie w stan upadłości ubezpieczyciela Gefion

O problemach ze szturmującym polski rynek Gefionem informowaliśmy już w 2017 roku. Wówczas do polskiej KNF zaczęły napływać pierwsze skargi od zdezorientowanych wierzycieli firmy. Gefion zdobywał rynek oferując polisy komunikacyjne w cenie zdecydowanie najniższej na rynku. Nic dziwnego, że wielu właścicieli aut dawało się skusić. Kłopoty zaczynały się, gdy przyszło do realizacji odszkodowań na podstawie wykupionych polis. Firma oferowała swoje produkty przez brokerów, nie miała w Polsce stałej siedziby, kontakt z nią był niemalże niemożliwy, poszkodowani byli praktycznie pozbawieni możliwości realizacji swoich roszczeń.

Dodatkowo KNF także miał związane ręce, bo Gefion działał u nas na podstawie unijnego prawa i jedyne narzędzia dyscyplinujące posiadł regulator duński. Przedstawiciele KNF przez długie miesiące alarmowali swoich duńskich odpowiedników o patologicznej działalność Gefiona na naszym rynku. Duńczycy jednak wcale nie śpieszyli się z sankcjami, sprawiając niestety wrażenie, że nie specjalnie obchodzą ich problemy poszkodowanych osób w Polsce. Wydaje się, że dopiero równie patologiczne praktyki jakie Gefion zaczął stosować na duńskim rynku doprowadziły do tego, że Finanstilsynet na poważnie przyjrzał się firmie.

Efekty tych działań finalizują się obecnie postawieniem Gefion Gefion Finans A/S (poprzednio: Gefion Insurance A/S) przez Sąd Morski i Gospodarczy w stan upadłości.

Ważne informacje dla byłych klientów Gefion, którzy oczekują zwrotu należności z tytułu zawartych polis.

Kontakt do syndyka masy upadłościowej Gefion: gefion@poulschmith.dk 

Duński Urząd Nadzoru Finansowego przygotował również odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które pojawiają się w sytuacji upadłości

Czym jest Gefion i co się stało?

Gefion był duńskim towarzystwem ubezpieczeniowym, które działało w Danii i było upoważnione do prowadzenia działalności na terenie UE za pośrednictwem agentów i brokerów. W dniu 24 czerwca 2020 r. Duński Urząd Nadzoru Finansowego cofnął spółce licencję jako towarzystwu ubezpieczeniowemu. W dniu 13 lipca 2020 r. Gefion został postawiony w stan likwidacji (wypłacalny). W dniu 7 czerwca 2021 r. Sąd Morski i Gospodarczy ogłosił upadłość Gefion.

Mam roszczenie, co powinienem zrobić?

Jeżeli roszczenie zostało już zgłoszone do Gefion, nie musisz podejmować żadnych dalszych działań. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej masy upadłościowej www.gefioninsurance.comotwiera się w nowej karcie.

Zgłosiłem szkodę do Gefion przed upadłością firmy. Co powinienem teraz zrobić?

Nie musisz nic więcej robić. Twoje roszczenie będzie rozpatrywane przez masę upadłościową, por. pytanie 2 powyżej.

Czy moja polisa jest nadal ważna?

Tak, polisa jest nadal ważna. Upadłość daje Ci prawo do natychmiastowego anulowania polisy, a polisa jest automatycznie anulowana 3 miesiące po opublikowaniu informacji o upadłości. Zachęcamy do anulowania polisy i zakupu nowej w innym towarzystwie ubezpieczeniowym, jeśli to możliwe

Opłaciłem składkę za cały rok, czy otrzymam zwrot części składki?

Możesz złożyć wniosek o zwrot składki do masy upadłościowej.

Jestem ubezpieczony w Gefion, co powinienem teraz zrobić?

Syndyk masy upadłościowej skontaktuje się z Tobą, aby poinstruować Cię i poinformować, jak masz postępować, jeśli chcesz zgłosić lub dochodzić swoich roszczeń. Jeśli masz jakiekolwiek pytania do syndyka, informacje znajdziesz na stronie www.gefioninsurance.comotwiera się w nowej karcie.

Co mogę zrobić, jeśli mam dalsze pytania?

Z syndykami masy upadłościowej można się skontaktować za pomocą e-maila: gefion@poulschmith.dk. Duński Urząd Nadzoru Finansowego uruchomił specjalną linię (+45) 41 93 35 00 dla zapytań dotyczących upadłości Gefion. Infolinia będzie czynna w dni powszednie w godzinach od 10 do 14.

Czytaj też: Problematyczny ubezpieczyciel w stanie upadłości

Czytaj też: Czy przykład firmy Gefion czegoś nas nauczy?

Czytaj też: KNF o działaniach kontrolnych wobec Gefion Insurance

Czytaj też: Szef KNF o skargach na Gefion

Czytaj też: Przekręty w ubezpieczeniach

Wiadomości Google

Kliknij Obserwuj i bądź na bieżąco!

Powiązane tematy

Komentarze