Informacje

Poczta Polska  / autor: Fot. Julita Szewczyk, Fratria
Poczta Polska / autor: Fot. Julita Szewczyk, Fratria

Poczta Polska: sprzedaż artykułów 16 w górę!

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 19 lipca 2021, 22:14

  • Powiększ tekst

Poczta Polska, oprócz usług pocztowych oferująca w swoich placówkach także m.in. książki, zabawki, upominki czy słodycze, w pierwszym półroczu br. zwiększyła sprzedaż produktów z oferty handlowej o 16 proc.; najbardziej wzrosła sprzedaż gier i zabawek dla dzieci - wynika z danych Poczty

Jak poinformowali przedstawiciele Poczty Polskiej w poniedziałkowym komunikacie prasowym, dostosowanie oferty sprzedażowej placówek nie tylko do sezonowych potrzeb klientów, ale także do bieżących wydarzeń sportowych i kulturalnych, jest jednym z elementów strategii sprzedażowej spółki.

Poczta Polska zanotowała wysoki wzrost sprzedaży asortymentu dostępnego w swoich placówkach - po sześciu miesiącach tego roku o 16 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2020. Największe wzrosty w tym okresie spółka zanotowała w sprzedaży gier i zabawek dla dzieci (o 55 proc. w stosunku do 2020 r.), książek i kolorowanek dla dzieci (o 38,5 proc.). Większym zainteresowaniem cieszyły się także słodycze, napoje oraz baterie - poinformowała Poczta.

Okazją do podsumowania handlowych wyników spółki było w poniedziałek oddanie do użytku nowoczesnej placówki pocztowej w Rudzie Śląskiej, przeniesionej z innej lokalizacji w tym mieście.

Placówka w Rudzie Śląskiej została zaprojektowana w nowej aranżacji, która jest sukcesywnie wprowadzana w placówkach Poczty Polskiej na terenie całego kraju i cieszy się uznaniem osób korzystających z usług pocztowych. Klienci mają do dyspozycji dwa okienka, w których będą mogli załatwić wszystkie sprawy z oferty całej Grupy Poczty Polskiej oraz strefę handlową - poinformowała spółka.

Wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony powiedział, że poczta lokuje swoje placówki tam, gdzie jest zapotrzebowanie na jej usługi; oznacza to przenosiny niektórych placówek w inne miejsca.

Placówka w Rudzie Śląskiej jest przykładem działań w sieci pocztowej, które realizujemy wdrażając strategię Poczty Polskiej na lata 2021–2023. Placówki muszą być tworzone lub alokowane do miejsc, które zapewniają ich rentowność; dodatkowo dotychczasowe będą przekształcane i rozwijane tak, aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał sprzedaży usług i towarów handlowych - wyjaśnił Bodziony.

Wiceprezes zapowiedział, że Poczta będzie rozwijać ofertę handlową, wzmacniając także atrakcyjną ekspozycję oferowanych produktów. W samoobsługowej strefie handlu w nowej placówce w Rudzie Śląskiej można kupić m.in. kartki, karnety, koperty, opakowania, prasę, książki, artykuły biurowe, a także upominki czy artykuły dla dzieci i słodycze.

W Rudzie Śląskiej działa obecnie 17 placówek pocztowych, a w całym Regionie Sieci w Katowicach klienci mają do dyspozycji 692 placówek pocztowych. W ub. roku w całej Polsce uruchomiono ponad 70 nowych placówek Poczty Polskiej - zarówno własnych, jak i agencyjnych. Łącznie Poczta ma obecnie w kraju ponad 7,6 tys. placówek.

PAP, mw

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych